ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Kant's Thinker

دانلود کتاب متفکر کانت

Kant's Thinker

مشخصات کتاب

Kant's Thinker

ویرایش:  
نویسندگان:   
سری:  
ISBN (شابک) : 0199754829, 9780199754823 
ناشر: Oxford University Press, USA 
سال نشر: 2011 
تعداد صفحات: 325 
زبان: English 
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 8 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 54,000



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 7


در صورت تبدیل فایل کتاب Kant's Thinker به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب متفکر کانت نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب متفکر کانت

بحث کانت در مورد روابط بین شناخت و خودآگاهی در قلب نقد عقل محض، در استنتاج استعلایی مشهور نهفته است. اگرچه اعتقاد بر این است که این بخش از شاهکار کانت حاوی بینش های مهمی در مورد شناخت و خودآگاهی است، اما مدت هاست که به طور غیرعادی مبهم تلقی می شود. بسیاری از فیلسوفان کوشیده اند از روانشناسی استعلایی که کانت به کار می برد اجتناب کنند. در مقابل، پاتریشیا کیچر ترسیم دقیق شرایط لازم برای دانش و استدلال پیچیده او را که دانش مستلزم خودآگاهی است، دنبال می کند. او استدلال می‌کند که این تز که متفکران باید از ارتباطات بین حالات ذهنی خود آگاه باشند، نه تمرینی در روان‌شناسی صندلی راحتی، تحلیلی زیرکانه از الزامات تفکر عقلانی ارائه می‌دهد. این کتاب با قرار دادن نظریه‌های کانت در بحث‌های معاصر آن زمان درباره آغاز می‌شود. ادراک، هویت شخصی و روابط بین شناخت شی و خودآگاهی. کیچر پس از طرح استدلال کانت مبنی بر اینکه نوع متمایز دانشی که انسان ها دارند نیازمند خودآگاهی یکپارچه است، پیامدهای نظریه خود را برای مسائل جاری در فلسفه ذهن در نظر می گیرد. اگر کانت درست می‌گوید که شناخت عقلانی مستلزم اعمال فکری است که دست‌کم به طور ضمنی آگاهانه هستند، در آن صورت نظریه‌های آگاهی با «مشکل سخت» دومی فراتر از دشواری‌های آشنا با کیفیت محسوسات روبرو هستند. استدلال آگاهانه چگونه قابل درک است؟ کیچر نشان می‌دهد که گزارش‌های جاری مربوط به خود انتساب باورها در توضیح مواردی که آزمودنی‌ها دلایل خود را برای این باور می‌دانند، مشکل زیادی دارند. او یک رویکرد کانتی "جدید" برای رسیدگی به این مشکل ارائه می دهد. به این ترتیب، کتاب کانت را به‌عنوان متفکری که ارتباط زیادی با فلسفه معاصر دارد، نشان می‌دهد، کسی که دستاوردهای ظاهراً مبهم او راه‌حل‌هایی برای مشکلاتی ارائه می‌کند که هنوز در میان ما هستند.


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

Kant's discussion of the relations between cognition and self-consciousness lie at the heart of the Critique of Pure Reason , in the celebrated transcendental deduction. Although this section of Kant's masterpiece is widely believed to contain important insights into cognition and self-consciousness, it has long been viewed as unusually obscure. Many philosophers have tried to avoid the transcendental psychology that Kant employed. By contrast, Patricia Kitcher follows Kant's careful delineation of the necessary conditions for knowledge and his intricate argument that knowledge requires self-consciousness. She argues that far from being an exercise in armchair psychology, the thesis that thinkers must be aware of the connections among their mental states offers an astute analysis of the requirements of rational thought.The book opens by situating Kant's theories in the then contemporary debates about 'apperception,' personal identity and the relations between object cognition and self-consciousness. After laying out Kant's argument that the distinctive kind of knowledge that humans have requires a unified self- consciousness, Kitcher considers the implications of his theory for current problems in the philosophy of mind. If Kant is right that rational cognition requires acts of thought that are at least implicitly conscious, then theories of consciousness face a second 'hard problem' beyond the familiar difficulties with the qualities of sensations. How is conscious reasoning to be understood? Kitcher shows that current accounts of the self-ascription of belief have great trouble in explaining the case where subjects know their reasons for the belief. She presents a 'new' Kantian approach to handling this problem. In this way, the book reveals Kant as a thinker of great relevance to contemporary philosophy, one whose allegedly obscure achievements provide solutions to problems that are still with us.



فهرست مطالب

Contents......Page 10
Abbreviations......Page 14
1. Searching for Kant’s Thinker......Page 18
2. Interpretive Framework......Page 20
3. Preview......Page 22
4. Current Work on Kant’s ‘I-Think’......Page 25
PART I: Background......Page 28
1. Locke’s Influence......Page 30
2. Locke’s Complex Theory of Internal Sense......Page 31
3. Kant’s Varied Reactions......Page 33
4. ‘Inner Sense’ in Relation to Kantian ‘Apperception’......Page 36
5. Kant’s Use of ‘Inner Sense’......Page 40
1. Locke’s Problems......Page 42
2. Leibniz’s Criticisms and Additions......Page 43
3. Kant and Hume......Page 46
4. Tetens (and Hume)......Page 47
1. The Role of Rationalism......Page 54
2. Leibniz’s Elegant I-theory......Page 55
3. Faculties, Powers and Substances......Page 58
4. Rational Psychology......Page 62
2. Locke’s ‘Reflection’ and Leibniz’s ‘Apperception’......Page 69
3. Self-consciousness and Object Cognition......Page 72
4. Self-consciousness through Self-Feeling......Page 77
5. Summary......Page 79
2. Kant’s Objection to the Inaugural Dissertation......Page 81
3. Principles of Appearance and Thought in the Duisburg Nachlaβ......Page 83
4. What is the Duisburg Nachlaβ’s Notion of ‘Apperception’?......Page 87
5. From the Duisburg Nachlaβ to the Critique......Page 91
PART II: Theory......Page 94
1. Kant’s Goal......Page 96
2. Clues to the Nature of the Argument......Page 99
3. The First Premise of the Transcendental Deduction......Page 104
4. Apriority and Activity......Page 108
5. A ‘Transcendental’ Deduction......Page 110
1. Problems to Be Solved......Page 113
2. Kant’s Definition......Page 115
3. Synthesis and Objective Reference......Page 123
4. Five Syntheses and Their Relations......Page 129
2. ‘I-Think’ as the ‘Cogito’; The One-step Deduction from Judgment......Page 130
3. What Kind of Cognition Is at Issue in the Transcendental Deduction?......Page 133
4. What Is the Principle of Apperception?......Page 136
5. The Apperceptive Synthesis of Recognition in a Concept......Page 141
6. Combination and Self-consciousness in the B Deduction......Page 157
7. Arguing from the Unity of Apperception to the Necessary Applicability of Categories to Intuitions......Page 167
8. Transcendental Apperception, Empirical Apperception, and ‘Mineness’......Page 172
9. Summary......Page 174
1. Introduction......Page 176
2. What is the Power/Faculty of Apperception?......Page 177
3. Does the Faculty of Apperception Endure? Is it the ‘Inner Principle’ of a Substance?......Page 179
4. Does the Power of Apperception Initiate Causal Chains or Provide Impressions of Necessary Connection?......Page 181
5. ‘Is It an Experience That I think?’......Page 188
6. Root Powers, Scientific Ideals, and the Ground of Appearances......Page 190
1. Understanding Kant’s Criticisms......Page 195
2. Kant’s Earlier and Later Treatments of Rational Psychology......Page 197
3. ‘I-Think’ as the Vehicle of the Categories......Page 202
4. ‘I-Think’ as Analytically Contained in the Concept of Thought......Page 204
5. Does the Analysis of Cognition Imply the Existence of a Thinker?......Page 208
6. Why Can’t Thinkers Know Themselves as Such?......Page 212
PART III: Evaluation......Page 216
1. The Old Objection......Page 218
2. The Most Problematic Passage (A251–52)......Page 220
3. Confusions about the Causes of Sensations......Page 221
4. A Second Look at the Most Problematic Passage......Page 225
5. Criticizing Rationalist Confusions......Page 228
6. What Kant’s Epistemology and Metaphysics Imply......Page 230
1. Psychologism or Noumenalism?......Page 232
2. Scrutinizing Sensations and Adding ‘Transcendental Content’......Page 234
3. Forming Concepts and Acquiring the I-Representation......Page 238
4. Making A Priori Principles Explicit and Testing Instances......Page 242
5. Normativity and the I-Rule......Page 246
Appendix to Chapter 13: Longuenesse on Concept Formation......Page 249
1. Introduction......Page 253
2. Texts Linking Theoretical and Practical Reason......Page 256
3. Autonomy and Accountability......Page 260
4. Intellectual Accountability......Page 262
1. Supporting and Showing Relevance......Page 264
2. Transcendental Arguments......Page 265
3. Must Rational Cognition involve Self-consciousness?......Page 268
4. A Second Hard Problem of Consciousness?......Page 280
5. Other ‘I’s......Page 283
Notes......Page 286
Bibliography......Page 308
A......Page 316
B......Page 317
A......Page 320
C......Page 321
H......Page 322
J......Page 323
N......Page 324
S......Page 325
T......Page 326
Y......Page 327




نظرات کاربران