دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش:
نویسندگان: Annalisa Banzi
سری:
ISBN (شابک) : 9781032303307, 9781003304531
ناشر: Routledge
سال نشر: 2022
تعداد صفحات: 188
[189]
زبان: English
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود)
حجم فایل: 8 Mb
در صورت تبدیل فایل کتاب The Brain-Friendly Museum Using Psychology and Neuroscience to Improve the Visitor Experience به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب موزه دوستدار مغز با استفاده از روانشناسی و علوم اعصاب برای بهبود تجربه بازدیدکنندگان نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
موزه Brain-Friendly رویکردی نوآورانه برای تجربه و لذت بردن از محیط موزه به روشهای جدید، مبتنی بر کاربرد سیستماتیک روانشناسی شناختی و علوم اعصاب پیشنهاد میکند. این کتاب با ارائه راهنمایی های عملی در مسیریابی و تفکر در مورد موزه ها به روش های مختلف، برای کمک به توسعه تجربیات رضایت بخش تر بازدیدکنندگان طراحی شده است. فرآیندهای شناختی و احساسات ما را بررسی می کند، و اینکه چگونه می توان از آنها برای تعامل و لذت بردن از محیط موزه، صرف نظر از پیشینه، زبان یا فرهنگ بازدیدکننده استفاده کرد. این کتاب فرآیندهای شناختی اصلی، از جمله حافظه، توجه، و ادراک را در نظر میگیرد، و اینکه چگونه میتوان آنها را با موفقیت در محیط موزه، به عنوان مثال، در ایجاد نمایشهای مؤثرتر به کار برد. با استفاده از مثالهای مبتنی بر شواهد، این کتاب از رویکردی بهزیستی حمایت میکند که تجربه بازدیدکنندگان را بهبود میبخشد، و رویکردی که مبتنی بر تحقیقات روانشناسی و علوم اعصاب است. خواندن این کتاب برای همه متخصصان موزه و روانشناسان علاقه مند به رابطه بین میراث فرهنگی، روانشناسی و علوم اعصاب ضروری است. همچنین برای هنردرمانگران، دانشمندان علوم اعصاب، دانشجویان دانشگاه، سهامداران موزه و دوستداران موزه بسیار مورد توجه خواهد بود.
The Brain-Friendly Museum proposes an innovative approach to experiencing and enjoying the museum environment in new ways, based on the systematic application of cognitive psychology and neuroscience. Providing practical guidance on navigating and thinking about museums in different ways, the book is designed to help develop more fulfilling visitor experiences. It explores our cognitive processes and emotions, and how they can be used to engage with and enjoy the museum environment, regardless of the visitor’s background, language, or culture. The book considers core cognitive processes, including memory, attention, and perception, and how they can successfully be applied to the museum environment, for example, in creating more effective displays. Using evidence-based examples throughout, the book advocates for a wellbeing approach improving visitor experience, and one that is grounded in research from psychology and neuroscience. This book is a must-read for all museum practitioners and psychologists interested in the relationship between cultural heritage, psychology, and neuroscience. It will also be of great interest to art therapists, neuroscientists, university students, museum stakeholders, and museum lovers.
Cover Half Title Title Page Copyright Page Dedication Contents Contributors Foreword Acknowledgements 1. The Brain-Friendly Museum: How Psychology and Neuroscience Can Help Museums to be Brain-Friendly and Promote Wellbeing What Is a Brain-Friendly Museum? References 2. Emotions: The First Connection to Our Cultural Heritage Emotion in Cognitive Psychology Effects of Cognition on Emotion Effects of Emotion on Cognition Notes References 3. Perception and Museum Display Visual Perception Processes 2D Patterns and 3D Objects Visual Imagery and Visual Perception The Complex Issue of Motion Notes References 4. Attention, Memory, and Learning in Museums Focused Auditory Attention, Focused Visual Attention, and Divided Attention Short-term Memory, long-term Memory, and Learning Long-term Memory Systems Practical Application of Psychology and Neuroscience in the Museum Environment Notes References 5. What is the Right Language and Type of Communication to Engage Different Kinds of Museum Audiences? A Brief Introduction on Language in Cognitive Psychology Some of the Main Features of Speech Perception and Reading A Few Notes on Speaking and Writing Notes References 6. Problem Solving, Decision-Making, Judgement, Reasoning, and Creativity: The Role of Museums in the Visitors' Cognitive Growth Forms of Thinking Problem Solving, Analogical Problem Solving, and Expertise Decision-making and Judgement Forms of Reasoning Human Thinking and Rationality Think like Leonardo Notes References 7. Museums, the "Magic Box", and Neuroscience Tools Tools for Assessing Brain Activity The US Case The Italian Case How to Involve Visitors in Museum Experiments. Some Practical Advice Notes References 8. Museums: How They Foster Wellbeing. A Round-Up of Initiatives Museotherapy, Art Therapy, and Museums Museums, Hospitals, and Healthcare Slow Looking and Mindfulness Notes References Video 9. Parallel Worlds: Popular Education Through Neuroscience and the Fine Arts Scientists and Education The Partnership Parallel Worlds The Colloquiums The Talks Vanta black—a world without colour (disorders in the perception of colour) Crimson—the colour of passion (colour as a social construct) Uranium yellow—poisoned by colour (neurotoxicity and dyes) YInMn blue—images in the clouds (pareidolia) Alexa488—a fluorescent ghost (the use of fluorescent molecules in neuroscience) The Workshops Vanta black—a world without colour (disorders in the perception of colour) Crimson—the colour of passion (colour as a social construct) Uranium yellow—poisoned by colour (neurotoxicity and dyes) YInMn blue—images in the clouds (pareidolia) Alexa488—a fluorescent ghost (the use of fluorescent molecules in neuroscience) The tour Discussion References 10. The Museum and Quality of Life Notes References 11. Unlocking Value in Museums and Art Galleries Through Measuring Wellbeing Wellbeing and Existing Performance Measurement Case study: Measuring Wellbeing via Activity Flow: Christchurch Art Gallery Te Puna O Waiwhetū, New Zealand Generating Wellbeing to Unlock Value Will Museums and Art Galleries Become Living Rooms? MAGs and a Healthier SMART City Brain Capital versus Digital Disruption—The Dilemma of Brain-friendly Museums Conclusion: MAGs Are Wealth Generators of the Future Notes References 12. The Museum's Mind: A Genetic Code for Cultural Exhibitions, Introduction Museum's Communication A Methodological Approach to Create a "genetic code" of the Museum The Virtual Museum's Mind Conclusions Notes References 13. Virtual Reality and Neuroarchaeology: Visual Perception and Cognition of an Archaeological Excavation Introduction Spatial Embodiment, Memory, and Sensorimotor Skills Vulci: A Virtual Excavation Eye-tracking: A Form of Cognitive Experience Measurement Methods: Web-based Eye-tracking Preliminary Results Conclusions and Future Perspectives References An End That Is a Beginning Index