ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Phénoménologie de la religion et herméneutique théologique dans la pensée du jeune Heidegger

دانلود کتاب پدیدارشناسی دین و هرمنوتیک الهیاتی در اندیشه هایدگر جوان

Phénoménologie de la religion et herméneutique théologique dans la pensée du jeune Heidegger

مشخصات کتاب

Phénoménologie de la religion et herméneutique théologique dans la pensée du jeune Heidegger

ویرایش: 1 
نویسندگان:   
سری:  
ISBN (شابک) : 1402067305, 9781402067303 
ناشر: Springer 
سال نشر: 2008 
تعداد صفحات: 628 
زبان: French 
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 2 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 41,000



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 10


در صورت تبدیل فایل کتاب Phénoménologie de la religion et herméneutique théologique dans la pensée du jeune Heidegger به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب پدیدارشناسی دین و هرمنوتیک الهیاتی در اندیشه هایدگر جوان نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب پدیدارشناسی دین و هرمنوتیک الهیاتی در اندیشه هایدگر جوان

این پژوهش می کوشد با بررسی مجموعه یادداشت های پراکنده ای که در سال های 1916 تا 1919 با عنوان به صورت گذشته نگر، مبانی فلسفی عرفان قرون وسطایی نوشته شده است، نخستین پدیدارشناسی دین هایدگر جوان را بازسازی کند. هایدگر بین پایان‌نامه توان‌بخشی و اولین دوره‌های بعد از جنگ، خود را وقف نوشتن پدیدارشناسی آگاهی دینی کرد که به دلایلی مرموز، در نهایت ناتمام ماند. اگر برخی از عناصر آن در دوره‌های مربوط به پل و آگوستین در سال‌های 1920 و 1921 مورد استفاده قرار گیرد و جذب شود، بسیاری دیگر از نویسندگانی مانند ماتر اکهارت، برنارد دوکلروو، لوتر، شلایرماخر یا آدولف رایناخ یا پدیدارشناسی مربوط می‌شوند. مفاهیم کلامی و دینی، مانند تعصب، ایمان، دعا یا پیشینی دینی، در این متن مضمونی کاملاً مشخص و دیکته شده از یک موقعیت زندگی‌نامه‌ای و فلسفی منحصر به فرد را می‌یابند. این کتاب برای پاسخ به این بُعد هشیارانه تلاش می کند تا تفسیری جامع بر یادداشت های هایدگری ارائه دهد. و به مناسبت همین مطالعه مستمر است که خطوط اصلی آنچه که می توان آن را «هرمنوتیک الهیاتی» نامید ظاهر شد که قرار بود پدیدارشناسی را در حوزه مذهبی تازه سرمایه گذاری شده هدایت کند و او را با پدیده هایی آشنا کند که در برخی جاها در برابر روشمندی او مقاومت می کنند. ذهن تحقیقات اولیه هایدگر، علیرغم ماهیت مقدماتی خود، گواه غنا، عمق و احترام به زندگی دینی است که تا به امروز بی‌نظیر است و اغراق نیست اگر بگوییم که آنها باید به عنوان پیش‌گفتار هر پدیدارشناسی دینی آینده باشند. بنابراین، به موازات کار تبیین، کار ارائه شده در اینجا برخی از مسیرهای ممکن در این زمینه را با بسط برخی توصیفات هایدگری و با پی ریزی مبانی گفتگوی جدید بین پدیدارشناسی، الهیات و علم، ترسیم می کند. این کتاب با تحلیل گروهی از یادداشت‌هایی که بین سال‌های 1916 و 1919 نوشته شده و به صورت گذشته‌نگر «مبانی فلسفی عرفان قرون وسطایی» نامیده می‌شود، تلاش می‌کند اولین پدیدارشناسی دین هایدگر جوان را بازسازی کند. هایدگر بین پایان‌نامه‌ی توان‌بخشی و دوره‌های بعد از جنگ، خود را وقف نوشتن پدیدارشناسی آگاهی دینی می‌کند که به دلایل مرموز ناتمام می‌ماند. اگر برخی از جنبه‌های آن را در سخنرانی‌های 1920-1921 درباره پل و آگوستین می‌توان یافت، بسیاری دیگر درباره نویسندگانی مانند اکهارت، برنارد کلروو، شلایرماخر یا آدولف رایناخ و مفاهیم در هم تنیده‌ی پدیدارشناسی، الهیات و دین در سال‌های 1916-1919 یافت می‌شوند. به مضمون سازی خاص و هاپکسیک اشاره می کند که در این کتاب به دقت بررسی شده است. چیزی در سرتاسر این بررسی ظاهر شد که می‌توان آن را «هرمنوتیک الهیات-منطقی» نامید، که صراحتاً توسط خود هایدگر تصور نمی‌شد، اما به نحوی از طریق یادداشت‌های او آشکار شد. وظیفه این رشته منحصر به فرد کمک به پدیدارشناسی برای ورود به دنیای غالباً سرکش زندگی مذهبی است. به این ترتیب، هرمنوتیک تئوولوژیک به طور همزمان راهی برای درک آنچه هایدگر جوان در یادداشت هایش بوده و راهی به سوی تجدید گفتگو بین پدیدارشناسی، الهیات و علوم دینی می شود.


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

Cette étude tente de reconstruire la première phénoménologie de la religion du jeune Heidegger par l examen du recueil de notes éparses rédigées entre 1916 et 1919 et intitulé rétrospectivement Les fondements philosophiques de la mystique médiévale. Entre sa thèse d habilitation et ses premiers cours d après-guerre, Heidegger se consacre à l écriture d une Phénoménologie de la conscience religieuse qui, pour des raisons quelque peu mystérieuses, restera finalement inachevée. Si certains de ses éléments seront repris et assimilés dans les cours sur Paul et Augustin des années 1920 et 1921, de nombreux autres, concernant des auteurs tels que Maître Eckhart, Bernard de Clairvaux, Luther, Schleiermacher ou Adolf Reinach, ou des notions phénoménologiques, théologiques et religieuses, telles que la prédonation, la foi, la prière ou l a priori religieux, trouvent dans ce texte une thématisation tout à fait spécifique, dictée par une situation biographique et philosophique singulière. C est pour répondre à cette dimension hapaxique que ce livre tente un commentaire exhaustif des notes heideggeriennes. Et c est à l occasion de cette lecture suivie que sont apparues les grandes lignes de ce que l on peut appeler une « herméneutique théologique Â» censée guider la phénoménologie sur le terrain religieux nouvellement investi et la familiariser avec des phénomènes qui résistent en certains endroits à son esprit méthodique. Malgré leur caractère introductif, les premières recherches de Heidegger témoignent d une richesse, d une profondeur et d un respect de la vie religieuse inégalés à ce jour et il n est pas exagéré de dire qu elles devraient servir de prolégomènes à toute phénoménologie future de la religion. Ainsi, parallèlement au travail d explication, le travail ici présenté esquisse en ce domaine quelques chemins possibles en prolongeant certaines descriptions heideggeriennes et en posant les bases d un nouveau dialogue entre phénoménologie, théologie et sciences religieuses. This book seeks to reconstitute the young Heidegger's first phenomenology of religion by analysing a group of notes written between 1916 and 1919 and retrospectively called "The Philosophical Foundations of Medieval Mysticism". Between his Habilitation thesis and his after war courses, Heidegger devotes himself to writing a phenomenology of religious consciousness which, for some mysterious reasons, will remain unfinished. If some of its aspects are to be found in the 1920-1921 lectures on Paul and Augustine, many others concerning authors such as Eckhart, Bernard of Clairvaux, Schleiermacher or Adolf Reinach and concepts intertwining phenomenology, theology and religion find in the 1916-1919 notes a specific and hapaxic thematization which is closely investigated in this book. Something appeared throughout the survey that one might called a "theo-logical hermeneutics", not explicitly thought by Heidegger himself but somehow self-revealed through his notes. The task of this singular discipline is to help phenomenology entering into the often rebellious world of religious life. In that manner, theo-logical hermeneutics becomes simultaneously a way of understanding what the young Heidegger meant in his notes and a path toward a renewal of the dialogue between phenomenology, theology and religious sciences.



فهرست مطالب


Content:
Front Matter....Pages I-82
Les Fondements Philosophiques de la Mystique Médiévale....Pages 83-128
La Mystique Au Moyen Âge....Pages 129-164
Mystique (Directions)....Pages 165-176
Construction (Points De Départ)....Pages 177-204
Foi Et Savoir....Pages 205-232
Irrationalisme....Pages 233-240
Pré-Donation Historique Et Découverte De L’Essence....Pages 241-256
Phénomènes Religieux....Pages 257-272
L’A Priori Religieux....Pages 273-302
L’Irrationalité Chez Maître Eckhart....Pages 303-320
Sur Le Deuxième Discours Sur «‘ L’Essence De La Religion » De Schleiermacher....Pages 321-342
Phénoménologie Du Vécu Religieux Et De La Religion....Pages 343-370
L’Absolu....Pages 371-396
La Position Originelle, Précoce De Hegel Sur La Religion – Et Ses Conséquences....Pages 397-434
Problèmes....Pages 435-446
Foi....Pages 447-468
Piété – Foi. En Rapport Avec Les Psaumes Sur La Confiance....Pages 469-510
Sur Schleiermacher, La Foi Chrétienne – Ainsi Que Sur La Phénoménologie De La Religion En Général....Pages 511-544
Le Sacré (Travaux Préparatoires Pour La Recension De Rudolf Otto, Le Sacré, 1917)....Pages 545-572
Sur Les Sermones Bernardi In Canticum Canticorum (Serm. Iii) ....Pages 573-614
Back Matter....Pages 615-640




نظرات کاربران