ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب New food product development : from concept to marketplace

دانلود کتاب توسعه محصول جدید غذایی: از مفهوم به بازار

New food product development : from concept to marketplace

مشخصات کتاب

New food product development : from concept to marketplace

ویرایش: 3. ed 
نویسندگان:   
سری:  
ISBN (شابک) : 1439818649, 9781439818640 
ناشر: Boca Raton, Fla. [u.a.] CRC Press 2011 
سال نشر:  
تعداد صفحات: 478 
زبان: English 
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 9 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 35,000



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 8


در صورت تبدیل فایل کتاب New food product development : from concept to marketplace به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب توسعه محصول جدید غذایی: از مفهوم به بازار نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب توسعه محصول جدید غذایی: از مفهوم به بازار

درباره نسخه دوم: "... درک روشن و کامل از نحوه رقابت صنعت به عنوان یک کل، موفقیت، و در برخی موارد شکست خوردن محصولات جدید به بازار ... اطلاعات مفید را به سبک مختصر و سازمان یافته ارائه می دهد. ، عناصر مختلف صنعت غذا را گرد هم می آورد که همگی برای معرفی محصول جدید به بازار مهم هستند... [یک] کتاب مرجع باید برای هر کسی که در توسعه محصولات غذایی جدید کار می کند یا با صنایع غذایی کار می کند، داشته باشد." - مجله مدیریت نوآوری محصول، جلد. 23، شماره 3 چه چیزهای جدیدی را در ویرایش سوم مشاهده کنید: بررسی تکنیک‌های بازاریابی مدرن مانند فناوری بازاریابی عصبی، نرم‌افزار مدل‌سازی بازار آزمایشی، و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی کاوش در چالش‌های اقتصادی و نحوه انجام کارهای بیشتر با کمتر برای مبارزه با افزایش قیمت‌های مواد غذایی و ردپای کربن پایین مروری منسجم از همه جنبه‌های فناوری‌ها و پیشرفت‌های جدید توسعه محصولات غذایی بررسی عمیق تکنیک‌های توسعه محصول جدید و بازارهای آزمایش شبیه‌سازی شده بحث گسترده درباره مشکلات خاص توسعه محصول برای صنعت خدمات غذایی با مواد جدید برجسته‌کننده آخرین روندها و علم در بازاریابی و ارتباطات الکترونیکی و اثر ترکیبی آنها بر تحقیقات بازار، توسعه محصولات غذایی جدید: از مفهوم تا بازار، ویرایش سوم، مراحل توسعه را به تفصیل شرح می‌دهد، که با منابع ایده‌ها شروع می‌شود و طی توسعه، غربالگری نهایی، و معرفی به بازار نویسنده با تکیه بر تجربه گسترده خود در توسعه محصولات غذایی جدید، راه هایی را بیان می کند که یک شرکت می تواند برای توسعه محصول جدید سازماندهی کند و منابع موجود را بهینه کند. او بر نقش‌ها، عملکردها و تعاملات اعضای تیم توسعه محصولات غذایی، سایر بخش‌های شرکت و منابع خارجی در فرآیند توسعه محصولات غذایی تمرکز می‌کند. این نسخه جدید از پرفروش‌ترین کتاب، یک چشم‌انداز کاملاً مستدل و گسترده در مبانی فرآیند توسعه مواد غذایی جدید در صنعت، به وضوح بهترین شیوه‌های مقرون‌به‌صرفه را برای ارائه محصولات جدید به بازار ترسیم می‌کند.


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

About the Second Edition: "... a clear and thorough understanding of how the industry as a whole competes, succeeds, and in some instances fails to bring new products to the marketplace.... delivers helpful information in a concise, organized style, bringing together diverse elements of the food industry that are all important for a new product introduction into the marketplace.... [a] should-have reference book for anyone involved in developing new food products working in or with the food industry." —Journal of Product Innovation Management, Vol. 23, No. 3 See what’s new in the Third Edition: Examination of modern marketing techniques such as neuromarketing technology, test market modeling software, and social network marketing Exploration of economic challenges and how to do more with less to combat rising food commodity prices and lower carbon footprint Cohesive overview of all aspects of new food product development technologies and advances In-depth review of techniques of new product development and simulated test markets Expanded discussion of the problems specific to product development for the food service industry With new material highlighting the latest trends and science in marketing and electronic communication and their combined effect on market research, New Food Product Development: From Concept to Marketplace, Third Edition, describes stages of development in detail, beginning with sources of ideas and moving through development, final screening, and introduction into the marketplace. Drawing on his extensive experience in new food product development, the author outlines ways a company can organize for new product development and optimize available resources. He focuses on the roles, functions, and interactions of the members of the food product development team, other company departments, and outside resources in the food product development process. A well-grounded, broad perspective in the fundamentals of the new food development process in industry, this new edition of a bestseller clearly delineates cost-effective best practices for bringing new products to market.



فهرست مطالب

Contents......Page 5
Preface......Page 13
Acknowledgments......Page 14
Author......Page 15
1.1 Introduction......Page 16
1.2.1 New Products......Page 17
1.2.2 Customers and Consumers......Page 27
1.2.3 Added Value......Page 28
1.2.4 Markets and Marketplaces......Page 29
1.3 Marketing Characteristics of New Products......Page 30
1.3.1 Product Life Cycles......Page 33
1.3.2 Profit Picture......Page 34
1.4 Why Undertake New Food Product Development?......Page 35
1.4.1 The "Why" of "Why Undertake New Product Development?"......Page 40
2.1.1 Types of Organizations......Page 49
2.2 Organizing for Product Development......Page 52
2.2.1 Organizing for "the What": The Physical Plant......Page 54
2.2.2 Organizing for Whom: The Human Side......Page 55
2.2.3 Organization and Management......Page 56
2.2.4 Creativity: Thinking Differently......Page 57
2.3.1 Characterizing Research......Page 59
2.3.2 Organizing for Creative Research......Page 61
2.4 Constraints to Innovation......Page 65
2.4.1 The Corporate Entity......Page 66
2.4.2 Communication......Page 68
2.5 The New Product Development Team......Page 72
2.6 Phases in New Product Development......Page 74
3.1 Getting Ideas......Page 80
3.1.1 General Guidelines for Ideas......Page 81
3.1.2 Sources of Product Ideas......Page 82
3.1.3 Getting to Know Them: General Techniques......Page 85
3.2 Criteria for Screening Ideas......Page 129
3.2.1 Environment in which Criteria Are Applied......Page 130
3.2.2 Applying the Criteria......Page 133
4.1 Strategy......Page 137
4.1.1 Defining the Company......Page 138
4.2 The Strategists......Page 139
4.2.1 An Involved Senior Management......Page 140
4.2.2 Shaping the Company's Objectives......Page 143
4.3.1 Finance's Not So Passive Role in Development......Page 150
4.3.2 Financial Realities of Product Development......Page 152
4.3.3 Financial Tools......Page 156
4.4 Strategy: Marketing's Perspective......Page 159
4.4.1 Marketing's Functions......Page 160
4.4.2 Market Research......Page 161
4.4.3 Time: A Critical Element in Marketing Planning and Development......Page 163
4.4.4 Nature of Market Information......Page 165
4.4.5 Qualitative and Quantitative Market Research Information......Page 167
4.4.6 Marketing's War Room......Page 172
4.4.7 Marketing and Sales Departments......Page 174
4.4.9 Summary......Page 175
5.1 Science and Technology in Action......Page 177
5.1.1 Research and Development: Meeting the Challenges......Page 178
5.1.2 Spoilage and Public Health Concerns......Page 181
5.1.3 Maintaining Safety and Product Integrity......Page 189
5.1.4 Summary and a Caution......Page 212
5.2.1 Engineers......Page 213
5.3.1 The Plant......Page 217
5.3.2 Roles of the Purchasing and Warehousing Departments......Page 219
5.3.3 IT Department's Contribution......Page 222
5.4.1 The Loop: The Interconnectivity of Questions with Indefinite Answers......Page 226
5.5 Summary......Page 230
6.1 Introduction......Page 232
6.2 The Law and Product Development......Page 233
6.2.1 Nongovernmental Organizations......Page 234
6.2.2 Advocacy Groups......Page 236
6.2.4 Expert Panels......Page 237
6.2.5 Industrial Sector......Page 238
6.3.1 Legislation, Regulations, and Safety: A Dilemma......Page 239
6.3.2 Role of Lawyers......Page 242
6.3.3 Legislating Quality and Safety......Page 243
6.4 Environmental Standards......Page 244
6.5 Summary......Page 245
7.2 The Ever-Present Watchdog......Page 247
7.2.1 Sensory Analysis in Product Development......Page 248
7.2.2 Using Electronics: The Perfect Nose?......Page 257
7.2.3 Shelf Life Testing......Page 258
7.3 Designing for Product Integrity......Page 272
7.3.2 Concerns in Designing for Food Safety......Page 274
7.3.3 New Concepts of Safety......Page 275
7.3.4 Costs of Quality and Safety Design......Page 277
7.3.6 Standards Necessary for Safety......Page 280
7.3.7 International Standards......Page 281
7.4 Summary......Page 282
8.1.1 Test Market: What It Is......Page 284
8.1.2 Test Market: Its Goals......Page 286
8.1.3 Considerations for a Successful Traditional Test Market......Page 289
8.1.4 Evaluating the Results......Page 294
8.1.5 Judgment Day: The Evaluation......Page 300
8.1.6 Failures in the Marketplace......Page 301
9.1 Introduction......Page 309
9.1.1 A Rose Is a Rose Is a Rose......Page 310
9.2 Going Outside for Product Development......Page 319
9.2.1 The Need......Page 320
9.2.2 Finding and Selecting the Appropriate Consultant......Page 321
9.2.3 Some Caveats in Selecting and Working with Consultants......Page 324
9.2.4 Advantages and Disadvantages......Page 327
9.3 Summary......Page 331
10.1.1 Food Service Marketplaces......Page 332
10.1.2 Customers and Consumers in the Food Service Industry......Page 335
10.2 Characteristics of the Food Service Market......Page 336
10.2.1 Clientele......Page 337
10.2.2 Food Preparation and Storage Facilities......Page 338
10.2.3 Price, Quality, Consistency, Safety, and Sometimes Nutrition......Page 342
10.3.1 Physical Facilities of the Customer......Page 350
10.3.2 Energy Requirements......Page 352
10.3.3 Labor......Page 353
10.3.5 Customers and Consumers......Page 354
10.4.1 Safety......Page 356
10.5 Development of Products for the Food Service Market......Page 357
10.6 Criteria for Evaluating a Test Market......Page 359
11.1 Additive and Ingredient Market Environment......Page 362
11.1.1 Characteristics of the Food Ingredient Industry......Page 363
11.1.2 Focusing on the Customer Who Is Also the Consumer......Page 367
11.1.3 Development Process......Page 371
11.1.4 Looking to the Future for Developments in Food Ingredients......Page 375
11.1.5 Meeting the Challenge: New Ingredients......Page 377
11.2 Ingredients and the New Nutrition......Page 387
11.2.1 Opportunities Provided by the New Nutrition......Page 388
11.2.2 Challenges for the New Nutrition......Page 399
11.2.3 A Cautionary Summary......Page 400
12.1 Introduction......Page 404
12.2.1 The Changed and Changing Scene......Page 405
12.2.2 Being Sure of the Concept......Page 411
12.3.1 Impact of Food Science and Technology......Page 416
12.3.2 Factors Shaping Future Product and Process Development......Page 436
12.4.1 My Mentors......Page 445
References......Page 449




نظرات کاربران