ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Oxford Guide to Imagery in Cognitive Therapy

دانلود کتاب راهنمای تصاویر آکسفورد در شناخت درمانی

Oxford Guide to Imagery in Cognitive Therapy

مشخصات کتاب

Oxford Guide to Imagery in Cognitive Therapy

ویرایش: 1 
نویسندگان: , ,   
سری: Oxford Guides in Cognitive Behavioural Therapy 
ISBN (شابک) : 0199234027, 9780199234028 
ناشر: Oxford University Press, USA 
سال نشر: 2011 
تعداد صفحات: 278 
زبان: English 
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 2 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 47,000



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 16


در صورت تبدیل فایل کتاب Oxford Guide to Imagery in Cognitive Therapy به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب راهنمای تصاویر آکسفورد در شناخت درمانی نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب راهنمای تصاویر آکسفورد در شناخت درمانی

تصویرسازی یکی از مرزهای جدید و هیجان انگیز در شناخت درمانی است. از ابتدای درمان شناختی، بنیانگذار آن، دکتر آرون تی بک، اهمیت تصویرسازی را در درک و درمان مشکلات بیمار تشخیص داد. با این حال، علیرغم آگاهی بک، تحقیقات بالینی در مورد تصویرسازی، و ادغام مداخلات تصویرسازی در عمل بالینی، به کندی توسعه یافت. تنها در 10 سال گذشته است که بیشتر نوشته ها و تحقیقات در مورد تصویرسازی در شناخت درمانی انجام شده است. راهنمای آکسفورد برای تصویرسازی در شناخت درمانی یک کتاب برجسته است که نقش مهمی در مرحله بعدی توسعه شناخت درمانی ایفا خواهد کرد. پزشکان و محققان شروع به تشخیص مرکزیت تصویرسازی در توسعه، حفظ و درمان اختلالات روانی کرده اند - به عنوان مثال، در فوبیای اجتماعی، آگورافوبیا، افسردگی، PTSD، اختلالات خوردن، آسیب های دوران کودکی، و اختلال شخصیت. در زمینه‌های روان‌شناسی شناختی و علوم اعصاب شناختی، محققان در حال شناسایی نقش کلیدی تصویرسازی در احساسات، شناخت و آسیب‌شناسی روانی هستند. راهنمای آکسفورد برای تصویرسازی در شناخت درمانی هم برای پزشکان و هم برای محققان نوشته شده است. برای پزشکان، این یک راهنمای کاربرپسند و عملی برای تصویرسازی است که به درمانگران امکان می‌دهد تا پدیدارشناسی تصویرسازی را درک کنند و مداخلات مبتنی بر تصویر را در عملکرد شناخت درمانی خود ادغام کنند. برای محققان، خلاصه ای پیشرفته از تحقیقات تصویری ارائه می کند و راه را برای مطالعات آینده نشان می دهد. نوشته شده توسط سه محقق-پزشک معتبر CBT، خواندن آن برای همه درمانگران شناختی، که محدودیت‌های تکنیک‌های CBT صرفاً «کلامی» را تشخیص داده‌اند و می‌خواهند راه‌های جدیدی برای کار با مراجعان مبتلا به اختلالات روان‌شناختی پیدا کنند، ضروری است.


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

Imagery is one of the new, exciting frontiers in cognitive therapy. From the outset of cognitive therapy, its founder Dr. Aaron T. Beck recognised the importance of imagery in the understanding and treatment of patient's problems. However, despite Beck's prescience, clinical research on imagery, and the integration of imagery interventions into clinical practice, developed slowly. It is only in the past 10 years that most writing and research on imagery in cognitive therapy has been conducted. The Oxford Guide to Imagery in Cognitive Therapy is a landmark book, which will play an important role in the next phase of cognitive therapy's development. Clinicians and researchers are starting to recognise the centrality of imagery in the development, maintenance and treatment of psychological disorders - for example, in social phobia, agoraphobia, depression, PTSD, eating disorders, childhood trauma, and personality disorder. In the fields of cognitive psychology and cognitive neuroscience, researchers are identifying the key role that imagery plays in emotion, cognition and psychopathology.The Oxford Guide to Imagery in Cognitive Therapy has been written both for clinicians and researchers. For clinicians, it is a user-friendly, practical guide to imagery, which will enable therapists to understand imagery phenomenology, and to integrate imagery-based interventions into their cognitive therapy practice. For researchers, it provides a state-of-the-art summary of imagery research, and points the way to future studies. Written by three well-respected CBT researcher-clinicians, it is essential reading for all cognitive therapists, who have recognised the limitations of purely 'verbal' CBT techniques, and want to find new ways to work with clients with psychological disorders.



فهرست مطالب

Cover......Page 1
Contents......Page 18
Index of Illustrations......Page 24
Foreword......Page 26
Preface......Page 28
Invited essay: From ancient shamanic healing to twentyfirst century psychotherapy: the central role of imagery methods in effecting psychological change......Page 34
From ‘animal magnetism’ to psychotherapy......Page 35
Trauma reliving in the twentieth century......Page 36
Metaphoric imagery and imagery journeys......Page 38
Imagery in behavioural and cognitive psychotherapy......Page 40
Imagery within contemporary integrative approaches......Page 41
Case vignette: Finding a frightened child behind a case of (adult) panic disorder......Page 44
Part 1 Imagery in context......Page 46
Beck’s early research......Page 48
Dual belief systems......Page 49
The scientist–practitioner approach......Page 50
Conclusion......Page 51
Case vignette: Developing a realistic image of the future (to allay anxiety)......Page 52
Introduction......Page 54
General features of imagery......Page 55
Specific content of imagery across disorders......Page 61
Definitions and terms used in this book......Page 68
Conclusion......Page 71
Case vignette: Imagery as chronic pain catastrophizing: a flash-forward to the ‘worst’ possible outcome......Page 72
Introduction......Page 74
The impact of imagery on emotion......Page 75
Imagery and perceptual representations......Page 79
Imagery and autobiographical memory......Page 80
Experimental psychology and clinical psychology models: the distinction between imagery and verbal modes of processing......Page 81
Imagery’s influence on the perceived probability of events......Page 82
Links between experimental research and imagery techniques in clinical practice......Page 83
Future possible innovations from experimental research for imagery techniques......Page 85
Conclusion......Page 87
Case vignette: Using imaginal exposure to reduce intrusive memories of a negative life event in depression......Page 88
Introduction......Page 90
The purpose of imagery interventions......Page 91
Key components of imagery change techniques......Page 92
Conclusion......Page 101
Case vignette: Transforming an image to reflect a more positive future......Page 103
Part 2 Preparation for imagery interventions......Page 104
Planning/preparation for imagery interventions......Page 106
Experiencing/enacting imagery interventions......Page 109
Observing, reflecting, and following up imagery interventions......Page 114
Troubleshooting: difficulties which might emerge......Page 115
Conclusion......Page 117
Case vignette: Transforming an image of the ‘hereafter’......Page 118
Introduction......Page 120
Observing the presence of imagery and encouraging exploration......Page 121
Examining the imagery closely......Page 122
Identifying the encapsulated meanings......Page 123
Assessing metacognitive beliefs about having imagery......Page 124
Assessing the client’s response to the imagery......Page 126
Bringing the information together and moving towards the formulation......Page 127
Conclusion......Page 128
Case vignette: Using an image to explore the meanings of death and life......Page 129
Formulation in cognitive therapy......Page 132
Steps in imagery micro-formulation......Page 133
Extending micro-formulation to other types of imagery......Page 135
Conclusion......Page 137
Case vignette: Imagery rescripting to change the significance of an image in OCD......Page 138
Part 3 Imagery interventions: removing and transforming negative imagery......Page 140
Introduction......Page 142
Socialization......Page 143
Evocation and assessment......Page 144
Manipulation......Page 145
Discrimination......Page 148
Transformation......Page 151
The ‘emotional bridge’ technique: making a bridge to the past......Page 153
Conclusion......Page 155
Case vignette: Using imagery transformation to reduce anxiety: ‘sticks to roses’......Page 156
Introduction......Page 158
Socialization......Page 159
Evocation and assessment......Page 160
Micro-formulation......Page 165
Manipulation......Page 167
Discrimination......Page 168
Transformation......Page 171
Making an ‘emotional bridge’ to the past, to even earlier memories......Page 177
Creation......Page 178
Conclusion......Page 179
Case vignette: Imagery and imagery rescripting as spontaneous processes......Page 180
Introduction......Page 182
Socialization......Page 184
Evocation and assessment......Page 185
Manipulation......Page 188
Discrimination......Page 189
Transformation......Page 190
Creation......Page 192
Conclusion......Page 193
Case vignette: Imagery rescripting in the treatment of horror-based flashbacks......Page 194
Introduction......Page 196
Socialization......Page 197
Evocation and assessment......Page 198
Micro-formulation......Page 200
Manipulation......Page 203
Discrimination......Page 204
Transformation......Page 205
Extending the work with metaphorical images......Page 207
Making an emotional bridge to the past......Page 209
Conclusion......Page 210
Case vignette: Using metaphorical imagery to deal with a process issue in therapy......Page 211
Part 4 Imagery interventions: creating positive imagery......Page 212
Introduction......Page 214
Socialization......Page 217
Goal setting using positive imagery: image construction and mental simulation of strategies......Page 218
Skills training using positive imagery: the importance of imagery rehearsal......Page 221
Conclusion......Page 222
Case vignette: Use of strengths-based imagery......Page 224
Introduction......Page 226
Formulation......Page 228
Compassionate mind training......Page 229
The old system/new system approach......Page 235
COMET interventions......Page 237
Issues and difficulties in ‘new ways of being’ work......Page 240
Conclusion......Page 241
Case vignette: Using Perfect Nurturer imagery to work with shame-based memories......Page 242
Part 5 Concluding comments......Page 244
14 Future directions in working with imagery in cognitive therapy......Page 246
Case vignette: Imagery rescripting: reducing the sense of threat......Page 250
References......Page 252
B......Page 270
D......Page 271
F......Page 272
I......Page 273
M......Page 274
P......Page 275
S......Page 277
Y......Page 278




نظرات کاربران