ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب From Rhetoric to Action: Implementing the UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities (Cambridge Disability Law and Policy Series)

دانلود کتاب از لفاظی تا عمل: اجرای کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد حقوق افراد دارای معلولیت (مجموعه قوانین و سیاست های مربوط به معلولیت کمبریج)

From Rhetoric to Action: Implementing the UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities (Cambridge Disability Law and Policy Series)

مشخصات کتاب

From Rhetoric to Action: Implementing the UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities (Cambridge Disability Law and Policy Series)

دسته بندی: قانون
ویرایش:  
نویسندگان:   
سری: Cambridge Disability Law and Policy Series 
ISBN (شابک) : 110701171X, 9781107011717 
ناشر: Cambridge University Press 
سال نشر: 2011 
تعداد صفحات: 490 
زبان: English 
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 2 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 33,000



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 12


در صورت تبدیل فایل کتاب From Rhetoric to Action: Implementing the UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities (Cambridge Disability Law and Policy Series) به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب از لفاظی تا عمل: اجرای کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد حقوق افراد دارای معلولیت (مجموعه قوانین و سیاست های مربوط به معلولیت کمبریج) نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب از لفاظی تا عمل: اجرای کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد حقوق افراد دارای معلولیت (مجموعه قوانین و سیاست های مربوط به معلولیت کمبریج)

این کتاب شامل یک مطالعه تطبیقی ​​جهانی از مکانیسم‌های اجرا و نظارت برای استراتژی‌های ملی ناتوانی است. این شامل یک مطالعه تطبیقی ​​است که در سطوح بین‌المللی، منطقه‌ای و مقایسه‌ای کشور انجام شده است و عوامل موفقیت حیاتی در اجرای استراتژی‌ها یا برنامه‌های اقدام ناتوانی در سراسر جهان را برجسته می‌کند. این مقاله هم افزایی های در حال ظهور را بین آنچه برای اجرای اصول حقوق بین الملل مندرج در کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت لازم است و آنچه که می توان از طریق توسعه سیاست ها و سیستم های ملی به دست آورد را بررسی می کند. تعدادی از عوامل موفقیت حیاتی برای اجرا و نظارت بر استراتژی ها شناسایی شده اند، از جمله رهبری دولت و جامعه مدنی، مشارکت افراد ناتوان در اجرا و نظارت، شفافیت و پاسخگویی در گزارش پیشرفت، نظارت مستقل و بازبینی خارجی، و توانایی اندازه گیری. پیشرفت با شاخص های برابری معلولیت


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

This book contains a global comparative study of implementation and monitoring mechanisms for national disability strategies. It comprises a comparative study that was conducted at international, regional, and comparative country levels and that highlights critical success factors in implementing disability strategies or action plans worldwide. It explores emerging synergies between what is required to implement principles of international law contained in the Convention on the Rights of Persons with Disabilities and what it is possible to achieve through national policy and systems development. A number of critical success factors for implementing and monitoring strategies are identified, including leadership from government and civil society, participation of disabled people in implementation and monitoring, transparency and accountability in reporting on progress, independent monitoring and external review, and the ability to measure progress with indicators of disability equality.



فهرست مطالب

Contents......Page 8
Foreword......Page 18
Acknowledgments......Page 20
Abbreviations......Page 26
Introduction......Page 30
A. Scope and Purpose of the Book......Page 31
B. Content and Structure of the Book......Page 34
C. Research Methodology......Page 38
Conclusion......Page 40
Introduction......Page 41
A. The Contribution of the CRPD – Understanding the Application of Human Rights in the Context of Disability Law and Policy......Page 42
1. Conceptualising Disability – the Scope of the Convention......Page 47
B. The Potential of the CRPD – Innovative Mechanisms for Implementation, Data Collection, and Monitoring at International a......Page 50
1. Data and Statistics – Measuring Successful Implementation of the CRPD......Page 55
2. Monitoring the CRPD – International and National Processes......Page 63
C. Management Literature Perspectives on Success Factors in Implementing and Monitoring National Strategies......Page 70
D. Learning from International Success Factors – the Potential for Ireland’s National Disability Strategy......Page 81
Conclusion......Page 83
Introduction......Page 85
A. Council of Europe Disability Action Plan 2006–2015......Page 87
1. Implementation and Monitoring Processes in the Council of Europe......Page 88
B. European Union Disability Action Plans (2003–2010) and European Disability Strategy 2010–2020......Page 92
1. Implementation and Monitoring Mechanisms for the European Union Disability Action Plans and European Disability Strategy......Page 99
2. The Role of the European Community as a State Party of the CRPD......Page 103
3. Links to Implementation and Monitoring Mechanisms in Other Areas of EU Policy......Page 106
C. Regional Decades on Disability – Developments, Achievements, and Examples of Best Practice......Page 108
1. The Asian and Pacific Decade of Disabled Persons (1993–2002, 2003–2012)......Page 109
a. Implementation and Monitoring Processes in the Asian and Pacific Decade......Page 111
2. The African Decade of Persons with Disabilities (1999–2009)......Page 116
a. Implementation and Monitoring Mechanisms for the African Decade......Page 118
3. The Arab Decade for Persons with Disability 2004–2013......Page 120
a. Implementation and Monitoring Mechanisms for the Arab Decade......Page 121
4. Decade of the Americas for the Rights and Dignity of Persons with Disabilities (2006–2016)......Page 122
a. Implementation and Monitoring Processes in the American Decade......Page 123
D. Regional Human Rights Frameworks and their Contribution to the Development of National Disability Strategies......Page 126
Conclusion......Page 128
Introduction......Page 130
1. South Africa......Page 132
2. Bolivia......Page 140
1. Slovenia......Page 148
2. Philippines......Page 153
1. Australia......Page 159
a. Federal Developments – the Commonwealth Disability Strategy 1994–2004......Page 160
b. National Disability Strategy – Cooperation between Federal and State Governments......Page 163
c. Victorian State Disability Plan......Page 172
d. Disability Act 2006 (Vic)......Page 176
2. Canada......Page 179
a. British Columbian Disability Strategy......Page 183
1. New Zealand......Page 190
2. Sweden......Page 197
3. Portugal......Page 202
1. England and Wales......Page 211
2. Ireland......Page 220
Conclusion......Page 224
Introduction......Page 226
A. Leadership in Delivering Change – Government and Civil Society Responsibility......Page 230
1. Public Bodies as Learning Organisations – Learning from Experience of Leadership in the Community Sector in Canada (B......Page 235
B. Consultation and Participation of People with Disabilities......Page 238
1. New Zealand – Grassroots Participation in the Disabled Persons’ Assembly......Page 240
2. England and Wales: Equality 2025 – Direct Representation in an Advisory Body......Page 243
3. Participation throughout the Process of Developing a National Disability Strategy – the Bolivian Experience......Page 244
4. Sweden......Page 247
5. South Africa......Page 248
6. Victoria (Australia)......Page 250
7. Prioritising Key Areas for Action in Consultation with People with Disabilities......Page 253
C. Integrating National Disability Strategies with Domestic Implementation of the UN Convention on the Rights of Persons wi......Page 256
1. Australia......Page 258
2. Other examples......Page 262
D. Positive Legal Obligations and Funding Programmes......Page 263
1. England and Wales......Page 265
2. Bolivia......Page 267
3. Victoria (Australia)......Page 269
4. Ireland......Page 271
5. Other Examples of Legal Obligations......Page 274
E. Transparency and Accountability......Page 275
1. Sweden......Page 276
2. Bolivia – Implementation at the Local Government Level......Page 281
3. Other Examples......Page 282
F. Mainstreaming Disability Equality – Citizenship and the Lifecycle Approach......Page 284
1. Disability Proofing......Page 285
2. Interaction between National Disability Strategies and Other Government Policies......Page 287
3. Public Sector Reform and Disability Awareness......Page 288
G. Independent Monitoring and Review......Page 290
1. Canada (Ontario)......Page 291
2. New Zealand......Page 295
3. European Union......Page 297
4. Germany......Page 299
5. Slovenia......Page 301
H. Indicators and Data – Measuring Implementation and Monitoring......Page 302
1. New Zealand......Page 303
2. England and Wales......Page 306
3. Other Examples......Page 309
Conclusion......Page 314
Introduction......Page 316
A. Where It All Began – the Commission on the Status of People with Disabilities Report 1996......Page 317
B. Disability Legislation Consultation Group – Negotiating a Disability Act......Page 331
C. DLCG Criticism of the Disability Bill 2004......Page 340
Conclusion......Page 355
Introduction......Page 358
A. Vision and Mission of Ireland’s National Disability Strategy......Page 360
1. A Vision for Change......Page 365
2. National Children’s Strategy......Page 370
3. The National Action Plan for Social Inclusion (NAPinclusion)......Page 374
C. Implementation and Monitoring Framework for Ireland’s National Disability Strategy......Page 377
1. The Senior Officials Group on Disability......Page 379
2. The Disability Stakeholders Group......Page 381
3. The National Disability Strategy Stakeholders Monitoring Group (NDSSMG)......Page 384
D. Sectoral Plans and Departmental Consultative Fora......Page 389
1. Department of Social Protection......Page 392
2. Department of Transport......Page 393
3. Overall Monitoring and Implementation at the Departmental Level......Page 396
E. Data Sources and Statistics on Disability in Ireland......Page 397
Conclusion......Page 406
Introduction......Page 408
A. Common Aims at National, Regional, and International Levels......Page 409
1. Council of Europe Disability Action Plan and Ireland’s National Disability Strategy......Page 410
2. European Union Disability Action Plan and Ireland’s National Disability Strategy......Page 414
3. The Convention and Ireland’s National Disability Strategy......Page 418
a. The Scope of Rights for People with Disabilities......Page 421
b. The CRPD as a Template for Legislative and Policy Reform......Page 424
c. The CRPD – Breaking Down Institutional Barriers to Further Progress......Page 426
4. The Developmental Welfare State and Ireland’s National Disability Strategy......Page 428
Conclusion......Page 433
Introduction......Page 435
A. The Pragmatist Challenge to Legal Liberalism......Page 436
B. The Limitations of Law in Achieving Disability Equality......Page 441
C. Implementation Deficit Disorder......Page 444
D. The CRPD – Guidance for Structural Reform......Page 451
Conclusion......Page 455
Introduction......Page 458
A. Developing Measurements of Success for National Disability Strategies......Page 459
B. Forms of Measurement: Life Outcomes and Implementation Outcomes......Page 462
C. Challenges in Measuring the Implementation of Ireland’s National Disability Strategy......Page 465
1. Viewing Actors as Learning Organisations in Measuring Progress......Page 470
2. Transparency and Accountability in Reporting Systems to Measure Progress......Page 473
Conclusion......Page 475
A. Key Findings......Page 476
1. The Need for a Baseline Study of Disability in Ireland......Page 478
2. Future Directions for Ireland’s National Disability Strategy......Page 481
Conclusion......Page 483
Index......Page 484




نظرات کاربران