ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Qualitative and Quantitative Methods in Libraries: Theory and Applications: Proceedings of the International Conference on QQML2009

دانلود کتاب روش های کمی و کیفی در کتابخانه ها: نظریه و کاربردها: مجموعه مقالات کنفرانس بین المللی QQML2009

Qualitative and Quantitative Methods in Libraries: Theory and Applications: Proceedings of the International Conference on QQML2009

مشخصات کتاب

Qualitative and Quantitative Methods in Libraries: Theory and Applications: Proceedings of the International Conference on QQML2009

ویرایش:  
نویسندگان:   
سری:  
ISBN (شابک) : 9814299693, 9789814299695 
ناشر: World Scientific Publishing Company 
سال نشر: 2010 
تعداد صفحات: 518 
زبان: English 
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 10 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 51,000



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 17


در صورت تبدیل فایل کتاب Qualitative and Quantitative Methods in Libraries: Theory and Applications: Proceedings of the International Conference on QQML2009 به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب روش های کمی و کیفی در کتابخانه ها: نظریه و کاربردها: مجموعه مقالات کنفرانس بین المللی QQML2009 نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب روش های کمی و کیفی در کتابخانه ها: نظریه و کاربردها: مجموعه مقالات کنفرانس بین المللی QQML2009

این جلد منبع ارزشمندی از مقالات و کاربردهای پژوهشی است که در کنفرانس بین‌المللی روش‌های کمی و کیفی در کتابخانه‌ها QQML2009 درباره ابزارهای روش‌شناختی مورد استفاده در علم کتابداری و اطلاع‌رسانی ارائه شده است. این کتاب درک بهتر و دیدگاه جامع‌تری را در مورد موضوع به خواننده ارائه می‌کند و شامل انبوهی از روش‌شناسی‌ها و کاربردهای ارزشمند برای انواع اطلاعات و علوم کتابداری است. روش های کمی و کیفی در کتابخانه ها برای دانش آموزان به عنوان کتاب درسی و همچنین برای دانشمندان و متخصصان مناسب خواهد بود.


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

This volume is a valuable resource of research papers and applications presented at the Qualitative and Quantitative Methods in Libraries International Conference QQML2009, on the methodological tools used in library and information science. It provides the reader with a better understanding and holistic view on the subject and contains a plethora of invaluable methodologies and applications to a variety of information and library science. Qualitative and Quantitative Methods in Libraries will be suitable to students as a textbook, as well as to scientists and professionals.



فهرست مطالب

Contents......Page 10
Preface......Page 6
1. Introduction......Page 16
2. The discipline of Research Methodology......Page 17
3. Conclusions......Page 20
Abstract:......Page 21
1. Introduction......Page 22
2. Research paradigms......Page 23
3. Mixed methods research......Page 26
4. Challenges in mixed methods research......Page 29
5. Applications of mixed methods research in LIS......Page 30
6. Conclusion......Page 32
References......Page 33
Abstract:......Page 34
1. Introduction......Page 35
3. Normalization of citation impacts......Page 36
4. Advanced indicators for bibliometric analyses......Page 37
5. Repository contents as a source for bibliometric analyses......Page 38
6. Connection between the repository and bibliographical database for bibliometric analyses......Page 39
7. Example of a bibliometric analysis for a research group of Wageningen UR......Page 40
References......Page 41
1. LEADERSHIP......Page 42
2. CONTEXT......Page 43
DATA-GATHERING TECHNIQUES......Page 44
Concept Mapping......Page 45
4. RESEARCH AGENDA......Page 46
5. EXAMPLE......Page 48
NOTES......Page 49
Abstract:......Page 52
1. Introduction......Page 53
2. Leadership and personality......Page 54
3. Discourses and organisational recipes......Page 56
4. Users and preferences......Page 58
5. Conclusion......Page 60
References......Page 61
1. Introduction......Page 62
3. Marketing and libraries......Page 63
4.1. Mission and goals of the library.......Page 64
4.4. The library’s image and the External relationships.......Page 66
5. Conclusions......Page 67
References......Page 68
1. Introduction......Page 69
3. Information management system......Page 70
4. Database of regulating documentation......Page 71
References......Page 72
1. Introduction......Page 73
2. The methodology of achieving organizational changes......Page 74
3. Case study......Page 76
Keywords:......Page 80
2. Brief history of the University of Tartu......Page 81
4. Financing, programmes, funds......Page 82
6. Importance to the students and lecturers......Page 83
References......Page 84
Abstract:......Page 85
2. Aim and objectives......Page 86
4. Results......Page 87
5. Conclusions......Page 89
A New Perspective on E-Resource Management Sanda Bercovici......Page 90
2. Why Digital Libraries......Page 96
The changing nature of the patron......Page 97
Information retrieval and metadata......Page 98
Technology push......Page 99
4. Human Development......Page 100
5. Challenges of Digital Libraries......Page 101
6. Sustainability for Digital Libraries......Page 105
The technological infrastructure......Page 106
8. Conclusions and Recommendations......Page 107
References......Page 108
1. Introduction......Page 110
3. Integrated Workspace......Page 111
4. Conclusions......Page 114
1. Introduction......Page 115
2. The archive's contents......Page 117
3. Searching the data base......Page 118
4. The subject index......Page 119
5. Data mining and social networks......Page 121
References......Page 122
2. Scholarly communication and Open Access......Page 123
4. Journal cancellations and librarians preferences......Page 124
5. Conclusions......Page 127
References......Page 128
Notes......Page 129
1. Introduction......Page 130
3. Linking the Data......Page 131
4. The Matching Problem......Page 132
5. Experiment......Page 133
7. Conclusions......Page 136
References......Page 137
1. Introduction......Page 138
2. The questionnaire structure......Page 139
3. Analysis of results......Page 141
4. Conclusions......Page 145
References......Page 146
1. Introduction......Page 147
2. Definition of the Method: Grounded Theory Methodology......Page 149
3. Case Study: The City Library Network of Perugia......Page 150
4. Qualitative Interview: An Explorative Technique and Effective Instrument for Advocacy......Page 152
5. VISE Logic Data Analysis with ATLAS.ti......Page 154
References......Page 155
1. Introduction......Page 156
2. About the research......Page 158
3. The results......Page 159
References......Page 162
1. Introduction......Page 163
2. Objectives......Page 165
4. Results......Page 166
References......Page 171
1. Introduction......Page 172
2. Theoretical Basis......Page 173
3. Methodology of Research......Page 174
4. First Results......Page 175
5. Conclusions......Page 177
1. Introduction......Page 178
2. The Almeida Garrett Public Library......Page 179
Personalization, privacy, surveillance......Page 180
Butterflies - Strolling readers......Page 181
Sparrows - Recreational readers......Page 182
Ants - Student readers......Page 183
5. Differences and inequalities......Page 184
6. Concluding remarks......Page 185
References......Page 186
Keywords:......Page 187
2. Study's Description......Page 188
3. Mixed Methods Research......Page 189
4. Questionnaire......Page 191
5. Observation......Page 192
6. Retrospective Thinking Aloud......Page 193
8. Discussion......Page 194
9. Conclusion......Page 195
Abstract:......Page 196
2. Behavioural types......Page 197
References......Page 199
2. Policy studies and analysis: The need of evidence......Page 200
3. Stratifying the Information Literacy discourse......Page 201
4. IL-readiness: How to measure it?......Page 202
References......Page 204
Notes......Page 205
1. Introduction......Page 206
2. New Technologies and Changing Roles......Page 207
3. Information Literacy and Civic Literacy......Page 209
4. Roles of Publishers and Librarians......Page 210
5. Conclusions......Page 211
References......Page 212
1. Introduction......Page 213
2. Initiative of teaching library – stand-alone information literacy elearning course......Page 214
Study process......Page 215
Pedagogical approach......Page 216
Students’ perceptions......Page 217
5. Conclusions......Page 218
References......Page 219
1. Introduction......Page 220
2. Methodology......Page 221
3. Results......Page 223
4. Conclusions......Page 224
References......Page 227
1. Introduction......Page 228
2. Managing quality in an academic library......Page 229
3. Creating tools for the evidence based management within the library......Page 230
4. Conclusions......Page 232
References......Page 233
1. Quality management and quality assurance in academic libraries......Page 234
2. Service quality......Page 236
3. Quality metrics in academic libraries......Page 237
4. Quality and the digital environment......Page 242
5. Methodology of quality measurement......Page 243
6. Conclusions......Page 245
References......Page 246
1. Introduction......Page 247
2. Approaches for quality management in public libraries......Page 248
3. Empirical evidence for quality management in the Greek public libraries......Page 251
3.1 Methodology and questionnaire development......Page 252
3.3 Results and discussion......Page 253
References......Page 256
1. Introduction......Page 258
2. ARL Task Force on New Ways of Measuring Collections: Interview Results......Page 259
3. Task Force Recommendations......Page 260
4. The Library Investment Index......Page 261
References......Page 263
1. Introduction......Page 265
2. International Master in Digital Library Learning......Page 266
3. Action Research Approach......Page 267
4. Diagnostic Analysis Survey......Page 269
5. Examples of Selected Results......Page 271
References......Page 276
Abstract:......Page 277
1. Introduction......Page 278
2.1. Case Study as a Method......Page 279
2.2. Data Collection......Page 280
3.1. Access to Electronic Resources (e-journals)......Page 281
3.4. The Need to Change the Status Quo: Towards an Open Access Scholarly Communication Model in Ethiopia......Page 282
3.5. The Ethiopian Ministry of Science and Technology (EMOST) should take the Lead......Page 283
3.7. Institutional repositories: Ethiopia’s Green Road to Open Access......Page 284
3.9. The Need for National and Institutional Open Access Policies......Page 285
3.12. Federation of Ethiopian Institutional Repositories......Page 286
4. Conclusion......Page 287
References......Page 288
1. Introduction......Page 289
2. Statement of the Problem......Page 290
3. Definitions and Perceptions on Digital Libraries......Page 291
Research Strategy......Page 292
The Interview Process......Page 293
Demographics......Page 294
Findings: Ghanaian LIS Professionals’ Conceptions of DLs......Page 295
Categories of Conceptions of DLs......Page 296
Discussion......Page 302
6. Conclusion......Page 305
Reference......Page 306
1. Introduction......Page 307
2. Methodology......Page 308
3. Questionnaire Design......Page 310
References......Page 313
Appendix: Online Questionnaires......Page 314
1. Theoretical framework......Page 315
4. Research design......Page 317
6.1.1. Leadership......Page 318
6.1.2. Hiring schemes......Page 319
6.2.1. Organisation culture......Page 320
6.2.2. Organisation structure......Page 322
7.1. Creation of knowledge bases and communication networks......Page 323
7.3. Technological infrastructure......Page 324
8. Conclusion......Page 325
References......Page 326
1. Introduction......Page 327
The Open Catalogue of Manuscripts and Other Information Systems for a New Role of Libraries in Education Antonio Cartelli and Marco Palma......Page 14
2. Advantages and Disadvantages (Interviewer)......Page 328
3. Advantages and Disadvantages (Respondents)......Page 329
References......Page 332
1. Introduction......Page 333
3. Qualitative Results of LISA......Page 336
4. Conclusions......Page 337
1. Introduction......Page 338
2. Assessment & Evaluation: Key Components of Instruction Programs......Page 339
3. The Concept of Self-Efficacy and Sources of Self-Efficacy Beliefs......Page 340
4. The Importance of Self-Efficacy for Information Literacy......Page 341
References......Page 342
1. Introduction......Page 344
4. Experiences from Bergen and Brasov......Page 345
Frequency of computer use......Page 346
Library use.......Page 347
LibQual......Page 348
References......Page 349
2. Evaluating school libraries performance. How big is their impact?......Page 350
3. Key concepts of the School Libraries Self Evaluation model......Page 351
3.3 The concept of evidence-based practice and action-research......Page 352
4. Fitting the Self-Evaluation Model with the school......Page 353
5. The Self Evaluation Model structure......Page 354
6. A methodology for implementing the model......Page 356
7. The implementation pilot......Page 357
9. Future development perspectives......Page 358
Bibliography......Page 359
1. About the International Federation of Library Associations and Institutions (IFLA)......Page 360
2. Activities, Funding and Impact Assessment: Activities and Funing......Page 361
3. IFLA and Impact Assessment......Page 362
References......Page 363
1. Defining impact......Page 364
3. An approach to impact assessment......Page 366
Applying this approach globally......Page 367
4. From global to local: why impact assessment matters......Page 369
5. Impact assessment, advocacy and service sustainability......Page 370
1. Introduction......Page 371
2. Metrics measurement: tools and processes......Page 373
5. Lessons learned from the librarian surveys......Page 374
Acknowledgments......Page 375
1. Introduction......Page 378
2. General Rationale for the Study......Page 379
3.1 Qualitative and quantitative approach......Page 380
3.2 ICT in education in the developed countries......Page 381
3.4 The school library media centre (SLMC) and ICT......Page 382
3.6 SLMC Situation in Kuwait......Page 383
4.2 Data collection methods......Page 384
5 Discussion and Conclusion......Page 385
References......Page 386
1. Introduction......Page 389
2. Spanish Speakers Experience with ISs in English Language......Page 390
2.2 Controlled vocabulary and natural language......Page 391
3.1 The uncertainty theorem......Page 392
3.3 Linguistic algorithm......Page 393
4. Conclusions......Page 395
1. Introduction......Page 396
3. Method......Page 398
4. Results......Page 399
5. Discussion......Page 402
7. Conclusion......Page 403
References......Page 404
1. Introduction......Page 405
3. Methodology......Page 406
4. Findings and Discussion......Page 407
5. Conclusion......Page 410
References......Page 411
2. The low levels of internet access and internet use outside home in Brazil......Page 413
3. Uses of the internet: multiple dimensions and social facilitators......Page 417
4. Public libraries as social facilitators of internet use......Page 418
5. Concluding remarks......Page 419
References......Page 420
Acknowledgement......Page 421
1. Introduction......Page 422
Mission......Page 423
R2. What is its organizational structure?......Page 424
R3. How is the KRC funded?......Page 425
R5. What activities are related to community outreach?......Page 426
R7. What activities are related to education?......Page 427
5. Conclusions......Page 428
Abstract:......Page 429
1.2 Method......Page 430
1.4 Data analysis......Page 431
2.1 Types and number of information sources cited......Page 432
2.2.1 Highly cited journals......Page 435
3. Conclusion......Page 436
References......Page 437
1. Introduction......Page 438
2. Methods and procedures......Page 439
3.1 Survey demographics......Page 440
3.2 Personalized learning activities......Page 441
3.3 Need-based and personal sources of information......Page 443
References......Page 445
1. Introduction......Page 446
2. Knowledge Transfer......Page 447
3. The Social Learning Cycle......Page 448
Cultural Philosophy......Page 449
Information Infrastructure......Page 450
Research Phase......Page 451
6. Conclusion......Page 453
1. Introduction......Page 454
2. Benchmarking Survey......Page 455
3. Research Centres Survey......Page 457
4. Conclusion......Page 459
Abstract:......Page 460
1. Introduction......Page 461
3. Findings......Page 462
4. Consequences of failure to access or use the needed information......Page 465
5. Conclusions......Page 467
Areas for further research......Page 468
References......Page 469
1. Introduction......Page 470
2. Methodology......Page 471
Data Analysis......Page 472
Results for the performance indicators......Page 473
Results for benefit-cost analysis......Page 475
Bibliometric data from Portugal......Page 476
4. Conclusions......Page 477
References......Page 478
Abstract:......Page 479
2. Literature review......Page 480
5. Results......Page 482
6. Discussion......Page 485
References......Page 486
1. What is the BPI?......Page 487
b. The Audiovisual Department......Page 488
3. Running Cultural Events : a Mission of the BPI which has been Assumed and Reasserted......Page 489
Oral Events......Page 490
Exhibitions......Page 492
III – Cultural events as a tool to enlarge the Library’s collection......Page 493
2. The Exploratory Study, the Focus Group......Page 494
Conclusion......Page 495
1. Introduction......Page 496
2.1 The Open Catalogue of the Malatestiana Library......Page 498
2.2 Information Systems for the Teaching of Palaeography......Page 500
3. Conclusion......Page 502
References......Page 503
1. The Scholarly Debate on the Spread of Paper......Page 504
2. Chronological Distribution of the Bulgarian Mediaeval Manuscripts......Page 505
Data from Delorez’ Codicology......Page 507
4. Contradictions and Conclusions......Page 508
References......Page 509
1. Introduction......Page 510
Comments I......Page 511
FRBRising attempt......Page 512
Notes......Page 514
FRBR accents in Liberty3 cataloguing practice......Page 515
References......Page 516
Author Index......Page 517




نظرات کاربران