ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Effective C++: 55 Specific Ways to Improve Your Programs and Designs

دانلود کتاب C ++ م :ثر: 55 روش خاص برای بهبود برنامه ها و طرح های شما

Effective C++: 55 Specific Ways to Improve Your Programs and Designs

مشخصات کتاب

Effective C++: 55 Specific Ways to Improve Your Programs and Designs

ویرایش: 3 
نویسندگان:   
سری: Addison-Wesley Professional Computing series 
ISBN (شابک) : 9780321334879, 0321334876 
ناشر: Pearson Education Limited (US titles);Addison Wesley Professional 
سال نشر: 2005 
تعداد صفحات: 0 
زبان: English 
فرمت فایل : AZW3 (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 7 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 41,000



کلمات کلیدی مربوط به کتاب C ++ م :ثر: 55 روش خاص برای بهبود برنامه ها و طرح های شما: C++ (زبان برنامه های کامپیوتری)، کتاب های الکترونیکی



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 11


در صورت تبدیل فایل کتاب Effective C++: 55 Specific Ways to Improve Your Programs and Designs به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب C ++ م :ثر: 55 روش خاص برای بهبود برنامه ها و طرح های شما نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب C ++ م :ثر: 55 روش خاص برای بهبود برنامه ها و طرح های شما

"هر حرفه ای ++C به یک کپی از Effective C++ نیاز دارد. برای هرکسی که به توسعه جدی C++ فکر می کند حتما باید آن را بخواند. اگر هرگز Effective C++ را نخوانده اید و فکر می کنید همه چیز را در مورد C++ می دانید، دوباره فکر کنید."-- Steve Schirripa، مهندس نرم افزار، Google "C++ و جامعه C++ در پانزده سال گذشته رشد کرده اند، و ویرایش سوم Effective C++ این موضوع را منعکس می کند. سبک واضح و دقیق کتاب گواه بینش عمیق و توانایی متمایز اسکات در دانش را به دیگران منتقل کنید." - Gerhard Kreuzer، مهندس تحقیق و توسعه، Siemens AG دو نسخه اول Effective C++ توسط صدها هزار برنامه نویس در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفت. دلیل آن واضح است: رویکرد عملی اسکات مایرز به C++ قوانین سرانگشتی مورد استفاده متخصصان را توصیف می‌کند - کارهایی که تقریباً همیشه انجام می‌دهند یا تقریباً همیشه از انجام آنها اجتناب می‌کنند - برای تولید کد واضح، صحیح و کارآمد. این کتاب حول 55 دستورالعمل خاص سازماندهی شده است که هر یک روشی برای نوشتن بهتر C++ را شرح می دهد. هر کدام با مثال های عینی پشتیبانی می شوند. برای این نسخه سوم، بیش از نیمی از محتوا جدید است، از جمله فصول اضافه شده در مورد مدیریت منابع و استفاده از الگوها. موضوعات از ویرایش دوم به طور گسترده اصلاح شده اند تا ملاحظات طراحی مدرن را منعکس کنند، از جمله استثناها، الگوهای طراحی و چند رشته ای. ویژگی های مهم Effective C++ عبارتند از: راهنمایی تخصصی در مورد طراحی کلاس ها، توابع، قالب ها و سلسله مراتب ارثی موثر. کاربردهای جدید عملکرد کتابخانه استاندارد "TR1"، همراه با مقایسه با اجزای کتابخانه استاندارد موجود. بینش تفاوت‌های بین C++ و زبان‌های دیگر (مانند جاوا، C#، C) که به توسعه‌دهندگان آن زبان‌ها کمک می‌کند تا «روش C++» را برای انجام کارها جذب کنند.


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

"Every C++ professional needs a copy of Effective C++ . It is an absolute must-read for anyone thinking of doing serious C++ development. If you've never read Effective C++ and you think you know everything about C++, think again."--Steve Schirripa, Software Engineer, Google "C++ and the C++ community have grown up in the last fifteen years, and the third edition of Effective C++ reflects this. The clear and precise style of the book is evidence of Scott's deep insight and distinctive ability to impart knowledge." - Gerhard Kreuzer, Research and Development Engineer, Siemens AG The first two editions of Effective C++ were embraced by hundreds of thousands of programmers worldwide. The reason is clear: Scott Meyers' practical approach to C++ describes the rules of thumb used by the experts - the things they almost always do or almost always avoid doing - to produce clear, correct, efficient code. The book is organized around 55 specific guidelines, each of which describes a way to write better C++. Each is backed by concrete examples. For this third edition, more than half the content is new, including added chapters on managing resources and using templates. Topics from the second edition have been extensively revised to reflect modern design considerations, including exceptions, design patterns, and multithreading. Important features of Effective C++ include: Expert guidance on the design of effective classes, functions, templates, and inheritance hierarchies. Applications of new "TR1" standard library functionality, along with comparisons to existing standard library components. Insights into differences between C++ and other languages (e.g., Java, C#, C) that help developers from those languages assimilate "the C++ way" of doing things.



فهرست مطالب

Meyers S. Effective C++_55 Specific Ways to Improve Your Programs and Designs (ed.3) ......Page 5
Copyright ......Page 6
Contents ......Page 9
Preface\\txv ......Page 12
Acknowledgments\\txvii ......Page 14
Introduction l ......Page 18
Item 1: View C++ as a federation of languages. 11......Page 28
Item 2:\\tPrefer consts, enums, and inlines to #defines.\\t13......Page 30
Item 3:\\tUse const whenever possible. 17......Page 34
Item 4:\\tMake sure that objects are initialized before they’re used. 26......Page 43
Item 5:\\tKnow what functions C++ silently writes and calls. 34......Page 51
Item 6:\\tExplicitly disallow the use of compiler-generated functions you do not want. 37......Page 54
Item 7:\\tDeclare destructors virtual in polymorphic base classes. 40......Page 57
Item 8:\\tPrevent exceptions from leaving destructors. 44......Page 61
Item 9:\\tNever call virtual functions during construction or destruction. 48......Page 65
Item 10:Have assignment operators return a reference to\\t*this. 52......Page 69
Item 11:Handle assignment to self in operator=. 53......Page 70
Item 12:Copy all parts of an object. 57......Page 74
Item 13:Use objects to manage resources. 61......Page 78
Item 14:Think carefully about copying behavior in resource-managing classes. 66......Page 83
Item 15:Provide access to raw resources in resource-managing classes. 69......Page 86
Item 16: Use the same form in corresponding uses of new and delete. 73......Page 90
Item 17: Store newed objects in smart pointers in standalone statements. 75......Page 92
Item 18: Make interfaces easy to use correctly and hard to use incorrectly. 78......Page 95
Item 19: Treat class design as type design. 84......Page 101
Item 20: Prefer pass-by-reference-to-const to pass-by-value.\\t86......Page 103
Item 21: Don’t try to return a reference when you must return an object. 90......Page 107
Item 22: Declare data members private. 94......Page 111
Item 23: Prefer non-member non-friend functions to member functions. 98......Page 115
Item 24: Declare non-member functions when type conversions should apply to all parameters. 102......Page 119
Item 25: Consider support for a non-throwing swap. 106......Page 123
Item 26: Postpone variable definitions as long as possible. 113......Page 130
Item 27: Minimizecasting.116......Page 133
Item 28: Avoid returning “handles” to object internals.123......Page 140
Item 29: Strive for exception-safe code. 127......Page 144
Item 30: Understand the ins and outs of inlining.134......Page 151
Item 31: Minimize compilation dependencies between files. 140......Page 157
Chapter 6: Inheritance and Object-Oriented Design 149......Page 166
Item 32: Make sure public inheritance models “is-a.” 150......Page 167
Item 33: Avoid hiding inherited names. 156......Page 173
Item 34: Differentiate between inheritance of interface and inheritance of implementation. 161......Page 178
Item 35: Consider alternatives to virtual functions. 169......Page 186
Item 36: Never redefine an inherited non-virtual function. 178......Page 195
Item 37: Never redefine a function’s inherited default parameter value. 180......Page 197
Item 38: Model “has-a” or “is-implemented-in-terms-of’ through composition. 184......Page 201
Item 39: Useprivateinheritancejudiciously. 187......Page 204
Item 40: Usemultipleinheritancejudiciously. 192......Page 209
Item 41: Understand implicit interfaces and compile-time polymorphism. 199......Page 216
Item 42: Understand the two meanings of typename. 203......Page 220
Item 43: Know how to access names in templatized base classes. 207......Page 224
Item 44: Factor parameter-independent code out of templates. 212......Page 229
Item 45: Use member function templates to accept “all compatible types. ” 218......Page 235
Item 46: Define non-member functions inside templates when type conversions are desired. 222......Page 239
Item 47: Use traits classes for information about types. 226......Page 243
Item 48: Be aware of template metaprogramming. 233......Page 250
Chapter 8: Customizing new and delete 239......Page 256
Item 49: Understand the behavior of the new-handler. 240......Page 257
Item 50: Understand when it makes sense to replace new and delete. 247......Page 264
Item 51: Adhere to convention when writing new and delete. 252......Page 269
Item 52: Write placement delete if you write placement new. 256......Page 273
Item 53: Pay attention to compiler warnings. 262......Page 279
Item 54: Familiarize yourself with the standard library,including TR1. 263......Page 280
Item 55: Familiarize yourself with Boost. 269......Page 286
Appendix A: Beyond Effective C++ 273......Page 290
Appendix B: Item Mappings Between Second and Third Editions\\t277......Page 294
Index 280......Page 297
cover ......Page 1




نظرات کاربران