ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Motivation in Language: Studies in Honor of Günter Radden

دانلود کتاب انگیزه در زبان: مطالعات در افتخار گونتر رادن

Motivation in Language: Studies in Honor of Günter Radden

مشخصات کتاب

Motivation in Language: Studies in Honor of Günter Radden

ویرایش:  
نویسندگان:   
سری: Current Issues in Linguistic Theory 243 
ISBN (شابک) : 9027247552, 9781588114266 
ناشر: John Benjamins Pub Co 
سال نشر: 2003 
تعداد صفحات: 431 
زبان: English 
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 19 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 48,000



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 6


در صورت تبدیل فایل کتاب Motivation in Language: Studies in Honor of Günter Radden به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب انگیزه در زبان: مطالعات در افتخار گونتر رادن نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب انگیزه در زبان: مطالعات در افتخار گونتر رادن

این جلد به این سوال یک قرنی کمک می کند که «آیا پیوند بین اشکال و معانی در زبان، همانطور که سوسور بیان می کند، اساساً دلبخواه است، یا برعکس، انگیزه قابل توجهی نیز دارد؟» بخش بزرگی از مقالات ( بخش‌های 1-3) پدیده‌های زبانی را تحلیل می‌کنند که پیوندهای نه دلخواه، بلکه با انگیزه شناختی بین شکل و معنا در آن نقش دارند. به این ترتیب، مشارکت‌های بخش 1 جنبه‌های انتخابی انگیزه را در پیوستار بین واژگان و دستور زبان بررسی می‌کنند. مشارکت در بخش 2 عوامل زیربنایی طیفی از گونه های (معانی) که به یک آیتم واژگانی خاص متصل می شوند را مطالعه می کند. و مقالات در بخش 3 به عوامل انگیزشی در آیتم های زبانی واقع در حوزه اجتماعی-فرهنگی و مفهوم سازی آن می پردازند. مجموعه کوچکتری از مقالات در بخش 4 به نقشی که انگیزه و انگیزه نگرشی یادگیرنده ممکن است در حوزه های زبان شناسی کاربردی ایفا کند اشاره می کند.


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

This volume contributes to the now one-century old question, "Is the link between forms and meanings in language essentially arbitrary, as Saussure put it, or is it on the contrary also considerably motivated?" The greater part of the papers (Sections 1-3) analyze linguistic phenomena in which not arbitrary, but cognitively motivated links between form and meaning play a role. As such, the contributions in Section 1 examine selected aspects of motivation in the continuum between lexicon and grammar; the contributions in Section 2 study the factors underlying the range of (semantic) variants that attach to a particular lexical item; and papers in Section 3 look at motivating factors in linguistic items situated in and conceptualizing the socio-cultural domain. A smaller set of papers in Section 4 point to the role which learner motivation and attitudinal motivation may play in applied linguistics domains.



فهرست مطالب

MOTIVATION IN LANGUAGE......Page 2
Editorial page......Page 3
Title page......Page 4
Copyright page......Page 5
Table of contents......Page 6
EDITORS\' FOREWORD......Page 8
ACKNOWLEDGMENTS......Page 10
1. Towards a cognitive sociolinguistics......Page 14
2. The conceptual elaboration of Case Grammar......Page 15
3. Rescued from the wastebasket: The role of Area......Page 17
4. Cognitive linguistics in a first synthesis......Page 19
5. It is all metonymy......Page 21
References......Page 24
SECTION 1. MOTIVATIO\nN IN LEXICO-GRAMMAR......Page 28
2. Grounding and subjectivity......Page 30
3. English modals......Page 36
4.The English present tense......Page 42
5. Conclusion......Page 50
References......Page 51
1. On word meanings......Page 54
2. \'Bootstrapping\'......Page 61
3. \'Subcategorization\', \'argument structure\', and \'linking\': The case of put......Page 65
4. Conclusion......Page 70
Notes......Page 72
References......Page 73
1. Introduction\n......Page 76
2. Arguments against lexical rules......Page 77
3. The grammatical representation of the ditransitive construction......Page 80
4. Constructions, lexical rules, and verb-specific constructions......Page 86
5. Verb-specific constructions, verb entries, and analyzability......Page 89
6. The mapping of form to meaning in language......Page 92
References......Page 94
1. Introduction\n......Page 96
2. Some characteristics of lexical blends......Page 98
3. Lexical blends in a theory of morphology......Page 103
4. Schemas in the analysis of lexical blends......Page 107
5. The creation of a new lexical schema......Page 114
6. Conclusion......Page 118
References......Page 122
1. Introduction......Page 126
2. Valency......Page 127
3. Valency potential and valency realizations......Page 129
4.1 Personal active constructions......Page 131
4.2 Impersonal active constructions......Page 132
4.3.1 Werden-passive......Page 133
4.3.3 The bekommen-passive......Page 134
4.4 Impersonal passive constructions......Page 135
4.6.1 Agentless middle constructions in the active form......Page 136
4.6.2 Reflexive middle constructions......Page 138
4.6.4 Middle constructions with a copula, zu + infinitive......Page 139
5. Conclusion......Page 140
Notes......Page 144
References......Page 146
1. Get- vs. be-passives: An overview1......Page 150
1.1 The get- over the be-passive in adult speakers......Page 151
1.2 Development of the get-passive......Page 154
2.1 Introduction......Page 157
2.2 Method......Page 159
2.3 Results and discussion......Page 160
3.2 Method......Page 164
4.1 Introduction......Page 166
4.2 Method......Page 167
4.3 Results and discussion......Page 168
5. General discussion and conclusion......Page 170
Notes......Page 173
References......Page 174
SECTION 2. MOTIVATION IN THE LEXICON......Page 178
1. Stating the problem......Page 180
2. Earlier approaches......Page 181
3. Basic assumptions......Page 185
4.1 The preposition za......Page 186
4.2 The verbal prefix za-......Page 193
5. Conclusions......Page 199
References......Page 202
1. The problem1......Page 206
2.2 Thesis......Page 209
3. Clause structure and prepositions other than kuom......Page 210
4.1 Kuom \'s lexical source......Page 213
4.2 Spatial function......Page 214
4.3 Functional expansion via structural metaphor......Page 216
4.3.1 Introducing experiencer participants......Page 217
4.3.2 Introducing phenomenon participants......Page 218
4.4.1 TIME IS A(N) OBJECT/SOLID......Page 220
4.4.2 CAUSE IS A(N) OBJECT/SOLID......Page 221
4.4.4 PURPOSE/ABSTRACT MEANS IS A(N) OBJECT/SOLID......Page 222
4.4.5 QUANTITIES ARE OBJECTS/SOLIDS......Page 223
5. Summary and conclusions......Page 224
Notes......Page 226
References......Page 227
1. Introduction......Page 230
2. Incipient grammaticalization: Reanalysis......Page 231
3. Advanced grammaticalization: Differentiation relative to the original structure......Page 234
4. A brief survey of postpositions in present-day German......Page 235
5. Parameters of grammaticalization......Page 237
5.2 Change of position......Page 238
5.3. Change of government......Page 240
5.4. Change of semantics......Page 242
6. A diachronic outlook on position and government......Page 244
7. Conclusions......Page 246
References......Page 247
1. Introduction\n......Page 250
2.1 The properties......Page 251
2.2 Similarities and differences between metaphor and metonymy......Page 254
3. The \'standard\' view of metonymy: Problematic issues......Page 255
3.2 Same or different domain?......Page 256
3.3 Mapping, domain highlighting, and mental activation......Page 259
3.4 The centrality of sub domains......Page 262
3.6 Metonymy as a \'stand-for\' relationship......Page 263
3.7 The remaining properties......Page 264
3.8 Reassessing the relation between metaphor and metonymy......Page 265
4.1 Prototypical, typical, and schematic metonymies......Page 266
4.2 Conventional versus non-conventional metonymies......Page 270
4.3.1 Schematic metonymy\n......Page 272
4.4 Comments on the definitions......Page 273
5. Closing remarks......Page 276
Notes......Page 277
References......Page 280
SECTION 3. MOTIVATION IN SOCIO-CULTURAL CONCEPTUALIZATIONS......Page 284
1. Introduction......Page 286
2. The historical developm en t of words for \'language\'......Page 287
3. Characteristics of the Japanese speaker\'s view on language......Page 290
4. The metaphorization of language in Japanese......Page 293
5. Conclusion......Page 295
References......Page 296
1. Introduction\n......Page 300
2. Essentialism......Page 301
3. A non-essentialist\'s view......Page 304
4.1 Abortion......Page 306
4.2 Christian values and censorship......Page 311
5. Discussion......Page 314
6. Afterthought......Page 319
Notes......Page 320
References......Page 321
1. Introduction......Page 324
2.1 HORIZONTAL MO VEMENT......Page 325
2.2 VERTICAL MOVEMENT......Page 328
2.2.1 ORGANIC GROWTH......Page 329
2.2.2 ACTIVE VERTICAL MOVEMENT......Page 331
2.2.3 PASSIVE VERTICAL TRANSPORT......Page 334
2.3 MOUNTAINSIDE-TOPOLOGY......Page 336
3. Summary and conclusion......Page 340
Notes......Page 342
References......Page 343
SECTION 4 MOTIVATION IN APPLIED LINGUISTICS......Page 346
1. Introduction......Page 348
2. English as lingua franca in intercultural communication......Page 350
3. English as a foreign language in the context of school instruction......Page 355
4. Discussion......Page 362
5. Summary......Page 365
Notes......Page 366
References......Page 367
Appendix......Page 371
1. Introduction......Page 374
2. The language situation in Uganda......Page 375
3. Language use in the school system......Page 377
4.1 Luganda and the Baganda......Page 380
4.2 Kiswahili......Page 381
5.1 Methodology: Participants, procedure, and scope......Page 382
5.2 Findings and discussion......Page 383
6. Conclusions......Page 389
Notes......Page 391
References:......Page 392
1. Introduction......Page 394
2. Using a dictionary......Page 396
3. The practice of stylistic labeling......Page 399
4. Statistical comparison......Page 403
Notes......Page 408
References......Page 409
Appendix 2......Page 413
NAME INDEX......Page 418
SUBJECT INDEX......Page 424




نظرات کاربران