ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Professional Issues in Primary Care Nursing

دانلود کتاب مسائل حرفه ای در پرستاری مراقبت های اولیه

Professional Issues in Primary Care Nursing

مشخصات کتاب

Professional Issues in Primary Care Nursing

ویرایش: 1 
نویسندگان:   
سری:  
ISBN (شابک) : 1405187557, 9781405187558 
ناشر: Wiley-Blackwell 
سال نشر: 2010 
تعداد صفحات: 337 
زبان: English 
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 1 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 38,000



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 12


در صورت تبدیل فایل کتاب Professional Issues in Primary Care Nursing به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب مسائل حرفه ای در پرستاری مراقبت های اولیه نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب مسائل حرفه ای در پرستاری مراقبت های اولیه

از آنجایی که هم پرستاران [مرکز عملی و هم‌اکنون] به تطبیق خود با تغییرات مداوم و مستمری که هم از سوی مردم و هم از سوی مدیران حقوق و دستمزدهای دولتی درخواست می‌شود، ادامه می‌دهند، در مورد مسئولیت‌های نقش خود و نیازشان به باقی ماندن شایسته و آگاه با پرسش‌گری فزاینده مواجه خواهند شد. و پزشکان ایمن. از پیشگفتار پروفسور دیم بتی کرشاو، DBE، FRCN، مشاور آموزش، کالج سلطنتی پرستاری، رئیس انجمن بورسیه برای پرستاران و ماماها، این کتاب شما را قادر می سازد تا با مسائل حرفه ای که بر شما تأثیر می گذارد، بپردازید. تمرین در مراقبت های اولیه این کتاب حول حوزه‌های عمل RCN ساختار یافته است و طیف گسترده‌ای از مسائل مانند ارتقای سلامت، تمرین بازتابی و رهبری را در نظر می‌گیرد. این کتاب به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش اول صحنه را برای حوزه‌های عملی که در پی می‌آیند تنظیم می‌کند و جنبه‌های منحصربه‌فرد تمرین و پرستاری در مرکز را در نظر می‌گیرد. بخش دوم جنبه‌های عملی هر یک از حوزه‌های عمل RCN را به نوبه خود در نظر می‌گیرد و حول روابط پرستار و بیمار متمرکز می‌شود. درک بیشتری از مسائلی که بر ماهیت تمرین تأثیر می‌گذارند ارائه می‌کند. تجارب شخصی مناسب برای پرستارانی که دوره‌های درجه یک پزشک متخصص جامعه را می‌گذرانند، پرستاران حرفه‌ای واجد شرایط و کارکنان مرکز پیاده‌روی


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

As both [practice and walk-in centre] nurses continue to adapt to the constant on-going change demanded by both the public and the government paymasters they will face ever-growing self questioning about their role responsibilities and their need to remain competent, knowledgeable and safe practitioners.From the foreword by Professor Dame Betty Kershaw, DBE, FRCN, Education Advisor, The Royal College of Nursing, President of the Scholarship Society for Nurses and MidwivesThis book will enable you to get to grips with the professional issues that affect your practice in primary care.  It is structured around the RCN domains of practice and considers a wide variety of issues such as health promotion, reflective practice and leadership.The book is divided into two sections. Part one sets the scene for the domains of practice which follow and considers the unique aspects of practice and walk-in centre nursing. Part two considers practical aspects of each of the RCN domains of practice in turn and centres around nurse–patient relationships.Provides greater understanding of issues that affect the nature of practiceAddresses the considerable changes in practice nursing and walk-in centresEvidence-based but also contains personal experiencesSuitable for nurses undertaking community specialist practitioner degree courses, qualified practice nurses and walk-in centre staff



فهرست مطالب

Contents......Page 7
Foreword......Page 14
Preface......Page 16
Acknowledgements......Page 17
Dedication......Page 18
List of contributors......Page 19
Part I: Setting the Scene of Practice and Walk-in-Centre Nursing......Page 21
Background......Page 23
Practice nursing......Page 24
WiC nursing......Page 25
Conclusion......Page 28
References......Page 29
Background......Page 31
Practice nursing: a roller-coaster ride......Page 34
Education and training: are today\'s PNs equipped for their role in primary care?......Page 36
Carpe Diem......Page 39
References......Page 40
Learning Outcomes......Page 42
What is the clinical role of the nurse in the WiC setting?......Page 43
Communication interactions......Page 46
Clinical decision-making support......Page 47
Non-medical prescribers......Page 48
Educating nurses in a WiC......Page 49
A nurse-led service......Page 52
Establishing a WiC......Page 53
Urgent care environment......Page 54
Conclusion......Page 55
References......Page 56
Learning Outcomes......Page 59
Background......Page 60
Origins of the advanced practice role in the UK......Page 61
Delineation of advanced practice......Page 62
Role of the advanced practice nurse......Page 64
Educational preparation......Page 65
RCN (2002, 2008) and NMC (2005) Domains of Practice and Competencies......Page 66
Practice and WiC nursing and future directions of advanced clinical practice nursing......Page 69
Conclusion......Page 70
References......Page 71
Part 2: Domains of Practice......Page 75
Domain 1: Management of Patient Health/Illness Status......Page 77
Introduction......Page 79
Background......Page 80
Theories of decision-making......Page 81
The analytical stance on decision-making......Page 82
The middle ground......Page 86
Knowledge within decision-making......Page 88
Errors within clinical decision-making......Page 90
Systems that improve decision-making......Page 91
Clinical decision support systems......Page 92
Conclusion......Page 93
References......Page 94
Becoming a health-promoting nurse in general practice and walk-in centres: Introduction......Page 98
Background......Page 99
Integrate with public health and health improvement strategies......Page 100
Ensure the nursing care structure enables all opportunities for health promotion to be taken for every patient......Page 102
Develop one-to-one skills of conversation and motivating behaviour change......Page 104
Settings-based health promotion – working towards a healthy organisation......Page 106
Involve local support groups and reach out to the local community......Page 109
Keep up to date with news and take opportunities to study......Page 110
Conclusion......Page 112
References......Page 113
Domain 2: The Nurse–Patient Relationship......Page 115
Learning Outcomes......Page 117
Background......Page 118
Verbal or vocal behaviours......Page 126
Barriers to communication......Page 128
Working with individual patients and clients......Page 129
Working with groups......Page 132
References......Page 137
Introduction......Page 139
Background......Page 140
Domain of practice area with specific competencies......Page 141
Key points in relation to the competencies for Domain 2......Page 151
References......Page 152
Domain 3: Education Function......Page 157
Background......Page 159
Domain 3: The education function......Page 160
How does anticipatory guidance relate to the NSFs?......Page 165
Knowledge of preventive strategies......Page 166
Pre-requisites for giving anticipatory guidance......Page 168
References......Page 172
Background......Page 175
Adult learning theories......Page 176
Adult learning......Page 182
Domain 3: The Education Function......Page 183
Creating a learning environment......Page 186
References......Page 189
Domain 4: The Professional Role......Page 191
Background......Page 193
Reflective dialogue......Page 194
Reflection......Page 199
Burford reflective and holistic model......Page 201
References......Page 204
Learning Outcomes......Page 206
Background......Page 207
Domain of practice......Page 208
Health care research in practice......Page 218
Conclusion......Page 221
References......Page 222
Domain 5: Managing and Negotiating the Health Care Delivery System......Page 227
Introduction......Page 229
Background......Page 230
Communication and partnership working......Page 232
Factors promoting effective collaboration......Page 234
Organisational theories and collaboration......Page 235
Using metaphor to understand collaborative working......Page 236
Using metaphor to promote team reflexivity......Page 239
Putting it all together......Page 240
Conclusion......Page 241
References......Page 242
Learning Outcomes......Page 246
The big picture......Page 247
A critical approach......Page 248
Policy and organisational decision-making......Page 250
The sources and dynamics of power......Page 251
Looking back at leadership in the NHS......Page 253
New leadership agendas for PNs – linking theory and practice......Page 254
Transformational and transactional leadership......Page 255
Leading advanced practice in primary care......Page 256
Shifting dysfunctional cultural patterns......Page 257
Conclusion......Page 259
References......Page 260
Domain 6: Monitoring and Ensuring Quality of Health Care Practice......Page 263
Background......Page 265
Domain of practice area content with specific competencies......Page 267
PNs and the new GMS contract......Page 269
The QoF......Page 270
The new GMS contract: is it working?......Page 274
Practice nursing and the new GMS contract: implications of role development and expansion......Page 276
Conclusion......Page 278
References......Page 279
Background......Page 281
A framework for practice......Page 284
References......Page 296
Domain 7: Respecting Culture and Diversity......Page 299
Background......Page 301
Key concepts......Page 303
Key concepts and diversity......Page 309
A framework for care......Page 310
References......Page 315
Learning Outcomes......Page 317
Nature, nurture, culture......Page 318
Nursing in a diverse and multicultural NHS......Page 319
How does multiculturalism and diversity impact on health?......Page 321
What can nurses in primary care do to improve health care in a multicultural society?......Page 323
References......Page 324
A......Page 327
C......Page 328
E......Page 329
H......Page 330
L......Page 331
N......Page 332
P......Page 333
S......Page 334
W......Page 335




نظرات کاربران