ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Arts: A Science Matter

دانلود کتاب هنر: موضوع علم

Arts: A Science Matter

مشخصات کتاب

Arts: A Science Matter

ویرایش:  
نویسندگان:   
سری: Science Matters 2 
ISBN (شابک) : 9814324930, 9789814324939 
ناشر: World Scientific Publishing Company 
سال نشر: 2011 
تعداد صفحات: 415 
زبان: English 
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 7 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 48,000



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 13


در صورت تبدیل فایل کتاب Arts: A Science Matter به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب هنر: موضوع علم نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی



فهرست مطالب

Contents......Page 10
Preface......Page 6
1.1 Introduction......Page 20
1.2.1 What Is Science?......Page 21
Misconception 2: Physics is about deterministic systems only......Page 22
Misconception 3: Science is about (mostly) simple systems only......Page 23
1.3 Humans......Page 24
1.4 Origin of Arts......Page 27
Criterion 1: Aim at receiver’s neurons......Page 31
Criterion 4: Passivity......Page 32
Criterion 5: Human creation or intervention......Page 33
2. The existence of subdisciplines......Page 38
1. Empirical......Page 39
3. Bottom-Up......Page 40
1.7 Arts and “Science”......Page 41
1.8 Discussion and Conclusion......Page 44
References......Page 48
PART I PHILOSOPHY AND HISTORY OF ARTS......Page 52
2 The Latin “Artes” and the Origin of Modern “Arts” Brigitte Hoppe......Page 54
2.1 Introduction......Page 55
2.2 Meaning and Etymology of the Word “Art”......Page 56
2.3 “Artes”—Fields of Knowledge......Page 57
2.3.1 “Liberales Artes” as Basis of Education......Page 58
2.3.2 The “Mechanical Arts”—Artes Mechanicae......Page 59
2.4 Relationship between the Systems of “Artes” and “Arts”......Page 61
2.5 A New Type of Artifact Collection: The Cabinet Curiosities (14 to 18 Centuries)......Page 62
2.6 The System of “Artes” as a Principle of Classification of the Cabinets of Curiosities......Page 64
2.7 The “Artes” Concept Approved and Acquired by Artists and Craftsmen......Page 67
2.8 Scientific Motifs in the Fine Arts......Page 68
2.9.1 Turning Point Following the Enlightenment Philosophy......Page 75
2.9.2 Turning Point Based on Technical and Industrial Development, and Accompanied by Social and Political Changes......Page 80
2.10 Summary......Page 83
References......Page 84
3.2 Origin of “Science”......Page 88
3.3 Origin of “Art”......Page 91
3.4 “Freedom” as the Common Nature of Science and Art......Page 95
References......Page 96
4.1.1 A Long Tradition......Page 97
4.1.2 Humanists Who Convert to Science......Page 98
4.2.1 From Art History to World Art Studies......Page 100
4.2.2 From the Conscious to the Unconscious......Page 102
4.2.3 Advantages of a Scientific Approach......Page 103
4.3 Neuroscientific Tools: Neural Plasticity and Neural Mirroring......Page 104
4.4.1 Neuroscience Applied to History: Prehistoric Art......Page 106
4.4.2 Neuroscience Applied to Geography: Japan and Europe......Page 109
4.4.4 Neuroscience Applied: China and Europe......Page 112
4.5 Conclusion......Page 115
References......Page 116
5.1 Introduction......Page 118
5.2 The Concept and Early History......Page 119
5.3.1 Symposiums Organized by Tsung-Dao Lee (Since 1987)......Page 121
5.3.2 International Conferences and Exhibitions Organized by Tsinghua University (2001 and 2006)......Page 124
5.3.3 The Science, Art (Aesthetics) and Innovation Forum (2007)......Page 125
5.3.4 The Shanghai International Science and Art Exhibition (Since 2004)......Page 126
5.3.5 The Beijing International Conference on Science and Arts (2010)......Page 127
5.4.1 Books......Page 129
5.4.2 Journals......Page 132
5.4.3 Research Papers......Page 133
5.5 Problems in Developing Science and Art in China......Page 134
Appendix 5.1: Science-and-Art Theses in China......Page 136
References......Page 137
6.1 What Is Science Theater?......Page 139
6.2 Science Theater Plays Staged Around 2000 in New York and London......Page 140
6.3 Science Theater in German Speaking Countries......Page 144
6.3.1 Brecht’s Life of Galileo......Page 147
6.3.2 Dürrenmatt’s The Physicists......Page 148
6.3.3 Kipphardt’s In the Matter of J. Robert Oppenheimer......Page 150
6.3.4 Differences Concerning the Situation of Theaters in Germany and in Other Countries......Page 151
6.4 The Most Successful Plays in the Last Decade: Copenhagen and Infinities......Page 152
6.4.1 Frayn’s Copenhagen......Page 153
6.4.2 Barrow and Ranconi’s Infinities......Page 156
6.5 France as an Example......Page 161
6.6 Science Theater Plays Authored by Scientists and Historians of Science......Page 163
6.7 Conclusion......Page 166
References......Page 167
PART II ARTS IN ACTION......Page 168
7.1 Introduction......Page 170
Sail......Page 171
Family......Page 172
Beyond......Page 173
Kun Iam......Page 174
The Four Seasons......Page 175
1960-1962: The Symbol......Page 176
1963-1970: Contact with Reality and Emotivity......Page 177
1971-1973: Development Planning in London......Page 178
1978- 1990: Portugal and Macau Period......Page 179
1990-1993: Portugal: The Transition Period......Page 180
1994-1996: Transition to Sculpture: Events Period......Page 181
1997-2000: Macau’s Sculpture: Kun Iam Ecumenical Center......Page 182
Saint Anthony and The Child......Page 184
Sail......Page 186
7.4 Conclusion......Page 187
8.2 Early Period......Page 188
Love Birds......Page 189
Inspiration from Others......Page 190
Fish to Frogs......Page 193
Still Life......Page 194
Inspiration Abroad......Page 195
Portraits......Page 196
8.4 Conclusion......Page 197
9.1 Introduction......Page 199
9.2 Science and Art......Page 200
9.3 Origins of Art......Page 202
9.3.1 Archeological Evidence of Art......Page 203
9.3.2 Tool Use and Aesthetic Awareness......Page 204
9.4.1 Philosophical Definitions of Art......Page 206
9.4.2 Art as a Cluster Concept......Page 208
9.5 On Thinking about Art......Page 210
9.6 The Art of Holly Lane......Page 211
9.7 Conclusion......Page 220
References......Page 221
10.1 Introduction......Page 223
Tsui......Page 224
Lam......Page 228
Lam......Page 230
Lam......Page 231
Lam......Page 234
10.6 Creativity and Innovation......Page 237
10.7 The Joy of Making Movies and Making Physics......Page 238
10.8 Conclusion......Page 239
References......Page 240
11.1 Introduction......Page 241
11.2 Integrating the Two Cultures......Page 243
11.2.1 “Duchamp-Land” and “Turing-Land”......Page 244
11.2.2 The Borderland of Critical Computing......Page 246
11.3 Artificial Intelligence, Cognitive Science and Stream of Consciousness......Page 248
11.3.1 Stream of Consciousness Literature and Artificial Intelligence......Page 249
11.3.3 Benefits and Challenges......Page 251
11.4 Memory, Reverie Machine......Page 253
11.4.1 Literary Antecedents......Page 254
11.4.2 Conceptual Blending and the GRIOT System......Page 255
11.4.3 Framework for Memory, Reverie Machine......Page 257
1. Dynamic narration of affect using the Alloy conceptual blending algorithm......Page 258
2. The emotion state machine......Page 259
3. Memory structuring and retrieval......Page 260
11.5 Conclusion......Page 261
References......Page 262
12 ChemArt and BioArt: Art-Science Interactions Maria Burguete......Page 266
12.1 Introduction......Page 267
12.3 ChemArt: A Case Study......Page 270
12.3.1 Artistic Science......Page 271
12.3.2 Scientific Art......Page 273
12.4 BioArt......Page 275
12.5 Fractal Geometry: The Paradigm Shift in Art and Science......Page 278
12.6 Discussion and Conclusion......Page 281
References......Page 283
PART III UNDERSTANDING ARTS......Page 284
13.1 On Literature and Adaptation......Page 286
13.1.1 Principles of Evolutionary Explanation......Page 287
13.1.2 Evolution and Complex Practices......Page 290
1. Strict adaptation and ancillary adaptation......Page 291
2. Literature, strict adaptation and ancillary adaptation......Page 293
13.2.1 Literary Universals......Page 294
13.2.2 Imagination and Literature......Page 295
13.2.3 Literature and Emotion......Page 297
13.2.4 Explaining Aversive Imagination......Page 298
13.2.5 Explaining Literary Emotion......Page 299
13.2.6 Literary Narrative Beyond Imagination: Explaining Discourse......Page 301
13.3 Literary Narrative and Ancillary Adaptation......Page 302
13.4 Productivity and Eudaimonia: On the Obsession with Literary Adaptation......Page 305
13.5 Conclusion......Page 309
References......Page 310
14 Emotion, Cognition and Aesthetic Form in Vishal Bhardwaj’s Omkara and Shakespeare’s Othello Lalita P. Hogan......Page 312
Language and belief......Page 313
14.1.2 Matital Infidelity and Manly Anger: Varying Norms......Page 314
1. Shallow reading and deep reading......Page 315
3. Reading for empathy......Page 316
5. Not appraising trusted friend as enemy......Page 317
14.2.1 Relation between Appraisal and Laws of Emotion......Page 318
Beliefs and appraisal......Page 319
14.2.2 Basics of Appraisal and Early Modern Theory of Humors......Page 320
14.3 Othello and Omkara: The Main Storyline......Page 321
14.3.2 Metaphor, and Appraisal of Women as Objects......Page 322
14.4 The Law of Situational Meaning: The Foul Thief in Othello and Omkara......Page 323
14.4.2 Appraising Love as Possession and Its Loss as Theft......Page 324
Metaphor of theft and cognitive appraisal......Page 326
14.4.3 Malevolence: Stealing the Gift of Love......Page 327
14.5.1 Theft and Its Imagined Appraisal in Othello and Omkara......Page 328
14.5.2 Discourse of Slander, Appraisal, and Emotion......Page 329
14.5.3 Discursive Circulation: The Stolen Gift of Love......Page 330
14.6 The Law of Closure: Putting out the Light......Page 332
Appraisal, emotion, and narrative causality......Page 333
References......Page 334
15.1 Introduction......Page 336
15.2 History of Tanbi Subculture in Japan......Page 338
15.3 Two Types of Tanbi Stories and the Binary Opposition of Seme and Uke......Page 340
15.4 Texts about Gays as a Global Fashion......Page 342
15.5 New Young Women in China and Their Desire......Page 344
15.6 Fatherly Love in the New Romance......Page 346
15.7 Tanbi Novels in China: Writing and Publishing......Page 348
15.8 Conclusion......Page 350
References......Page 351
16.1 Introdution......Page 352
16.2 Mimesis in Science......Page 353
16.3 Time and Language......Page 357
16.4 Science Questions......Page 358
16.5 Science and Truth......Page 362
16.6 Science Networks......Page 363
16.7 Science and Human Nature......Page 365
References......Page 366
17.1 Introduction......Page 367
17.2.1 Su’s Life and Career......Page 369
1. Both Tao and art are integral for painting......Page 371
3. Rapid rhythmic strokes done with a unifying conception......Page 372
2. Bamboo has no constant form but inner spirit......Page 373
17.3.1 Cézanne’s Life and Career......Page 374
On painting nature......Page 377
On being a painter......Page 378
17.3.3 Cézanne’s Apple Painting......Page 379
17.4 Neurological Basis of Their Artworks......Page 381
17.5 Discussion and Conclusion......Page 382
Appendix 17.1: Dong-Po Pork......Page 383
Ode to Pork......Page 384
The cooking......Page 386
References......Page 387
Acknowledgments......Page 390
Contributors......Page 392
Index......Page 400




نظرات کاربران