ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Logic - The Theory of Inquiry

دانلود کتاب منطق - نظریه تحقیق

Logic - The Theory of Inquiry

مشخصات کتاب

Logic - The Theory of Inquiry

ویرایش:  
نویسندگان:   
سری:  
ISBN (شابک) : 1443724793, 9781443724791 
ناشر: Henry Holt 
سال نشر: 1938 
تعداد صفحات: 550 
زبان: English  
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 47 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 56,000



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 18


در صورت تبدیل فایل کتاب Logic - The Theory of Inquiry به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب منطق - نظریه تحقیق نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب منطق - نظریه تحقیق

منطق تئوری تحقیق نوشته جان دیوی. این کتاب در ابتدا در سال 1938 منتشر شد. پیشگفتار: این کتاب توسعه ایده هایی در مورد ماهیت نظریه منطقی است که برای اولین بار، حدود چهل سال پیش، در مطالعاتی در نظریه منطقی ارائه شد که تا حدودی در مقالات در منطق تجربی گسترش یافت و به طور خلاصه با موارد خاص خلاصه شد. ارجاع به آموزش در چگونه فکر می کنیم در حالی که ایده های اساسی یکسان باقی می مانند، طبیعتاً در طول سال های میانی تغییرات قابل توجهی صورت گرفته است. در حالی که ارتباط با مسئله تغییری نکرده است، به نظر من، شناسایی صریح اندیشه بازتابی با تحقیق عینی، حالتی از بیان را که کمتر از موارد قبلی در معرض سوءتفاهم قرار دارد، ممکن می‌سازد. اثر حاضر به‌ویژه با کاربرد ایده‌های قبلی در تفسیر اشکال و روابط رسمی که ماده استاندارد سنت منطقی را تشکیل می‌دهند، مشخص می‌شود. این در تفسیر در عین حال شامل یک توسعه دقیق، انتقادی و سازنده، از دیدگاه کلی و ایده های دروغین آن است. در این رابطه، توجه ویژه ای به اصل تداوم تحقیق جلب می شود، اصلی که تا آنجا که من می دانم، فقط پیرس قبلاً به اهمیت آن اشاره کرده بود. به کارگیری این اصل، امکان ارائه گزارشی تجربی از اشکال منطقی را فراهم می‌آورد که تجربه‌گرایی سنتی ضرورت آن را نادیده گرفته یا انکار می‌کند و در عین حال ثابت می‌کند که تفسیر پیشینی آنها غیرضروری است. ارتباط اصل با تعمیم در دو شکل آن که به طور سیستماتیک در طول کار و با ضریب احتمال همه تعمیم های وجودی از هم متمایز می شوند، به گمانم در فصل هایی که به این موضوعات اختصاص داده شده است، به اندازه کافی نشان داده شده است. مفهوم اساسی تحقیق به عنوان تعیین یک وضعیت نامعین نه تنها موضوع پرتنش رابطه قضاوت و قضایا را قادر می سازد تا یک راه حل عینی به دست آورد، بلکه در ارتباط با رابطه مزدوج مطالب مشاهده شده و مفهومی، یک توضیح منسجم را ممکن می سازد. از اشکال مختلف گزاره ای که باید داده شود. به نظر من کلمه پراگماتیسم در قسمت بعدی وجود ندارد. شاید این کلمه خود را به تصور نادرستی می رساند. به هر حال، آنقدر سوء تفاهم و اختلافات نسبتاً بیهوده در مورد این کلمه جمع شده است که به نظر می رسد توصیه می شود از استفاده از آن خودداری شود. اما در تعبیر صحیح عمل گرا، یعنی کارکرد پیامدها به عنوان آزمون های ضروری اعتبار گزاره ها، مشروط بر اینکه این پیامدها به صورت عملیاتی ایجاد شده و به گونه ای باشد که مشکل خاصی را که عملیات را برمی انگیزد حل کند، متن زیر کاملاً عملی است. . در وضعیت کنونی منطق، فقدان هر گونه تلاشی برای صورت‌بندی نمادین، بی‌شک اعتراضی جدی در ذهن بسیاری از خوانندگان خواهد داشت. این غیبت به دلیل بیزاری از چنین فرمولی نیست. برعکس، من متقاعد شده‌ام که پذیرش اصول کلی مطرح شده، امکان ایجاد مجموعه‌ای کامل‌تر و منسجم‌تر از نمادسازی‌ها را از آنچه اکنون وجود دارد، می‌سازد. فقدان نمادسازی اولاً به دلیل نکته ای است که در متن ذکر شده است، نیاز به توسعه یک نظریه کلی از زبان که در آن صورت و ماده از هم جدا نباشند و ثانیاً به این دلیل است که مجموعه ای از نمادها به اندازه کافی بستگی دارد. نهاد پیشین ایده های معتبر مفاهیم و روابطی که نماد شده اند. بدون تحقق این شرط، نمادسازی رسمی، همانطور که اغلب در حال حاضر اتفاق می افتد، صرفاً اشتباهات موجود را تداوم می بخشد و در عین حال آنها را تقویت می کند و ظاهراً به آنها جایگاه علمی می بخشد. خوانندگانی که به طور خاص با بحث های منطقی معاصر آشنا نیستند ممکن است بخش هایی از متن را بسیار فنی بیابند، به خصوص شاید در قسمت سوم...


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

LOGIC THE THEORY OF INQUIRY By JOHN DEWEY. Originally published in 1938. PREFACE: THIS BOOK is a development of ideas regarding the nature of logical theory that were first presented, some forty years ago, in Studies in Logical Theory that were somewhat expanded in Essays in Experimental Logic and were briefly summarized with special reference to education in How We Think While basic ideas remain the same, there has naturally been considerable modi fication during the intervening years. While connection with the problematic is unchanged, express identification of reflective thought with objective inquiry makes possible, I think, a mode of statement less open to misapprehension than were the previous ones. The present work is marked in particular by application of the earlier ideas to interpretation of the forms and formal relations that constitute the standard material of logical tradition. This in terpretation has at the same rime involved a detailed development, critical and constructive, of the general standpoint and its under lying ideas. In this connection, attention is called particularly to the principle of the continuum of inquiry, a principle whose importance, as far as I am aware, only Peirce had previously noted. Application of this principle enables an empirical account to be given of logical forms, whose necessity traditional empiricism overlooked or denied while at the same time it proves that the interpretation of them as a priori is unnecessary. The connection of the principle with generalization in its two forms which are systematically distinguished through out the work and with the probability coefficient of all existential generalizations is, I suppose, sufficiently indicated in the chapters devoted to these topics. The basic conception of inquiry as de termination of an indeterminate situation not only enables the vexed topic of the relation of judgment and propositions to obtain an ob jective solution, but, in connection with the conjugate relation of observed and conceptual material, enables a coherent account of the different propositional forms to be given. The word Pragmatism does not, I think, occur in the ext. Perhaps the word lends itself to misconception. At all events, so much misunderstanding and relatively futile controversy have gathered about the word that it seemed advisable to avoid its use. But in the proper interpretation of pragmatic, namely the func tion of consequences as necessary tests of the validity of proposi tions, provided these consequences are operationally instituted and are such as to resolve the specific problem evoking the operations, the text that follows is thoroughly pragmatic. In the present state of logic, the absence of any attempt at sym bolic formulation will doubtless cause serious objection in the minds of many readers. This absence is not due to any aversion to such formulation. On the contrary, I am convinced that acceptance of the general principles set forth will enable a more complete and con sistent set of symbolizations than now exists to be made. The absence of symbolization is due, first, to a point mentioned in the text, the need for development of a general theory of language in which form and matter are not separated and, secondly, to the fact that an adequate set of symbols depends upon prior institution of valid ideas of the conceptions and relations that are symbolized. With out fulfilment of this condition, formal symbolization will as so often happens at present merely perpetuate existing mistakes while strengthening them by seeming to give them scientific stand ing. Readers not particularly conversant with contemporary logical discussions may find portions of the text too technical, especially perhaps in Part III...



فهرست مطالب

TITLE PAGE......Page 1
PREFACE......Page 3
CONTENTS......Page 7
Part One INTRODUCTION: THE MATRIX OF INQUIRY......Page 9
CHAPTER I THE PROBLEM OF LOGICAL SUBJECT-MATTER......Page 11
CHAPTER II THE EXISTENTIAL MATRIX OF INQUIRY:BIOLOGICAL......Page 33
CHAPTER III THE EXISTENTIAL MATRIX OF INQUIRY: CULTURAL......Page 52
CHAPTER IV COMMON SENSE AND SCIENTIFIC INQUIRY......Page 70
CHAPTER V THE NEEDED REFORM OF LOGIC......Page 89
Part Two THE STRUCTURE OF INQUIRY AND THE CONSTRUCTION OF JUDGMENTS......Page 105
CHAPTER VI THE PATTERN OF INQUIRY......Page 107
CHAPTER VII THE CONSTRUCTION OF JUDGMENT......Page 126
CHAPTER VIII IMMEDIATE KNOWLEDGE: UNDERSTANDING AND INFERENCE......Page 145
CHAPTER IX JUDGMENTS OF PRACTICE: EVALUATION......Page 165
CHAPTER X AFFIRMATION AND NEGATION: JUDGMENT AS REQUALIFICATION......Page 187
CHAPTER Xl THE FUNCTION OF PROPOSITIONS OF QUANTITY IN JUDGMENT......Page 205
CHAPTER XII JUDGMENT AS SPATIAL-TEMPORAL DETERMINATION: NARRATION-DESCRIPTION......Page 224
CHAPTER XIII THE CONTINUUM OF lUDGMENT: GENERAL PROPOSITIONS......Page 249
CHAPTER XIV GENERIC AND UNIVERSAL PROPOSITIONS......Page 268
Part Three PROPOSITIONS AND TERMS......Page 285
CHAPTER XV GENERAL THEORY OF PROPOSITIONS......Page 287
CHAPTER XVI PROPOSITIONS ORDERED IN SETS AND SERIES......Page 315
CHAPTER XVII FORMAL FUNCTIONS AND CANONS......Page 332
CHAPTER XVIII TERMS OR MEANINGS......Page 353
Part Four THE LOGIC OF SCIENTIFIC METHOD......Page 373
CHAPTER XIX LOGIC AND NATURAL SCIENCE: FORM AND MATTER......Page 375
CHAPTER XX MATHEMATICAL DISCOURSE......Page 398
CHAPTER XXI SCIENTIFIC METHOD: INDUCTION AND DEDUCTION......Page 423
CHAPTER XXII SCIENTIFIC LAWS: CAUSATION AND SEQUENCES......Page 446
CHAPTER XXIII SCIENTIFIC METHOD AND SCIENTIFIC SUBJECT-MATTER......Page 467
CHAPTER XXIV SOCIAL INQUIRY......Page 491
CHAPTER XXV THE LOGIC OF INQUIRY AND PHILOSOPHIES OF KNOWLEDGE......Page 517
INDEX......Page 541




نظرات کاربران