ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Functional Movement Development Across the Life Span, 3e

دانلود کتاب توسعه جنبش عملکردی در طول زندگی ، 3e

Functional Movement Development Across the Life Span, 3e

مشخصات کتاب

Functional Movement Development Across the Life Span, 3e

ویرایش: 3 
نویسندگان: ,   
سری:  
ISBN (شابک) : 1416049789, 9781416049784 
ناشر: Saunders 
سال نشر: 2011 
تعداد صفحات: 382 
زبان: English 
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 16 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 45,000



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 5


در صورت تبدیل فایل کتاب Functional Movement Development Across the Life Span, 3e به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب توسعه جنبش عملکردی در طول زندگی ، 3e نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب توسعه جنبش عملکردی در طول زندگی ، 3e

با ارائه یک پایه محکم در رشد طبیعی حرکت عملکردی، توسعه حرکت عملکردی در طول عمر، نسخه 3 به شما کمک می کند تا اختلالات حرکتی را بشناسید و درک کنید و به طور موثر بیماران دارای عملکرد حرکتی غیرطبیعی را مدیریت کنید. این مقاله با پوشش نظریه پایه، رشد حرکتی و کنترل حرکتی و ارزیابی عملکرد شروع می‌شود، سپس سیستم‌های بدن را که به حرکت عملکردی کمک می‌کنند، مورد بحث قرار می‌دهد و نتایج حرکت عملکردی را از نظر سن، عملکردهای حیاتی، وضعیت و تعادل، حرکت، پیشروی، تعریف می‌کند. و سلامتی و بیماری این نسخه شامل مثال‌ها و کاربردهای بالینی بیشتری است و داده‌های مربوط به عملکرد معمولی را در تست‌های استاندارد تعادل به‌روزرسانی می‌کند. این کتاب توسط متخصصان فیزیوتراپی Donna J. Cech و Suzanne \"Tink\" Martin نوشته شده است، این کتاب اطلاعات مبتنی بر شواهد و ابزارهایی را ارائه می دهد که برای درک حرکت عملکردی و مدیریت مهارت های عملکردی بیماران در طول زندگی نیاز دارید. بیش از 200 تصویر، جدول، و ویژگی‌های ویژه مفاهیم رشدی را روشن می‌کند، به مفاهیم بالینی می‌پردازد، و نکات کلیدی مربوط به عملکرد بالینی را خلاصه می‌کند. تمرکز بر اطلاعات مبتنی بر شواهد، تغییرات توسعه در طول عمر و نحوه تأثیر آنها بر عملکرد را پوشش می‌دهد. یک قالب منطقی و آسان برای خواندن شامل 15 فصل در سه بخش سازمان‌دهی شده است که به ترتیب اصول، سیستم‌های بدن و نتایج عملکردی مرتبط با سن را پوشش می‌دهد. ادغام گسترده ICF (طبقه‌بندی بین‌المللی عملکرد) یادگیری و تفکر انتقادی را با مدل‌های مراقبت‌های بهداشتی فعلی همسو می‌کند. مثال‌های بالینی اضافی به شما کمک می‌کنند اطلاعات رشدی را به کار ببرید. تمرین بالینی.محتوای گسترده در ارزیابی عملکرد اکنون شامل بحث در مورد ارزیابی‌های استاندارد شده سطح مشارکت و ارزیابی مقیاس‌های کیفیت زندگی است. اطلاعات مختصرتر در مورد آناتومی و فیزیولوژی طبیعی هر سیستم بدن اجازه می‌دهد تمرکز دقیق‌تری بر تغییرات رشد در طول عمر داشته باشد. و نحوه تاثیر آنها بر عملکرد


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

Providing a solid foundation in the normal development of functional movement, Functional Movement Development Across the Life Span, 3rd Edition helps you recognize and understand movement disorders and effectively manage patients with abnormal motor function. It begins with coverage of basic theory, motor development and motor control, and evaluation of function, then discusses the body systems contributing to functional movement, and defines functional movement outcomes in terms of age, vital functions, posture and balance, locomotion, prehension, and health and illness. This edition includes more clinical examples and applications, and updates data relating to typical performance on standardized tests of balance. Written by physical therapy experts Donna J. Cech and Suzanne "Tink" Martin, this book provides evidence-based information and tools you need to understand functional movement and manage patients' functional skills throughout the life span.Over 200 illustrations, tables, and special features clarify developmental concepts, address clinical implications, and summarize key points relating to clinical practice.A focus on evidence-based information covers development changes across the life span and how they impact function.A logical, easy-to-read format includes 15 chapters organized into three units covering basics, body systems, and age-related functional outcomes respectively.Expanded integration of ICF (International Classification of Function) aligns learning and critical thinking with current health care models.Additional clinical examples help you apply developmental information to clinical practice.Expanded content on assessment of function now includes discussion of participation level standardized assessments and assessments of quality-of-life scales.More concise information on the normal anatomy and physiology of each body system allows a sharper focus on development changes across the lifespan and how they impact function.



فهرست مطالب

Cover......Page 1
Front Matter......Page 2
ISBN: 9781416049784......Page 3
Copyright......Page 4
Dedication......Page 5
Contributors......Page 8
Preface......Page 10
Acknowledgments......Page 12
Function......Page 13
International Classification of Functioning, Disability, and Health (ICF)......Page 14
Health Status Models......Page 15
Functional Activities Leading to Participation......Page 16
Physical Growth and Function......Page 17
Relationship Between Development and Function......Page 18
Physical function......Page 19
Development......Page 20
Components......Page 21
Flexibility......Page 22
Endurance......Page 23
References......Page 24
Suggested Reading......Page 25
Domains of Development......Page 26
Periods of Development......Page 27
Life Span......Page 28
Individual Differences......Page 29
Processes of Development......Page 30
Factors Affecting Development......Page 32
Theoretical assumptions......Page 33
Psychological Development......Page 34
Stage 4......Page 35
Social Learning......Page 36
Maturationists......Page 37
Stage 1......Page 39
Stage 6......Page 40
Perceptual-Cognitive Theory......Page 41
Memory......Page 42
Temperament......Page 43
Zone of Proximal Development......Page 44
Play......Page 45
Family Systems......Page 47
Programmed Aging......Page 48
Nongenetic Theories......Page 49
Neuroendocrine......Page 50
Cognitive Processing Speed......Page 51
Activity......Page 52
Summary......Page 53
References......Page 54
Motor development......Page 57
Proximal-Distal......Page 58
Comparison of Motor Development, Motor Control, and Motor Learning......Page 59
Maturation of Systems......Page 60
Themes Relative to Dynamic Systems Theory......Page 61
Theory of Neuronal Group Selection......Page 64
Infancy......Page 65
Birth to 3 Months......Page 67
Five Months......Page 68
Six Months......Page 69
Seven Months......Page 70
Eight Months......Page 71
Twelve Months......Page 72
Childhood......Page 73
Adolescence......Page 76
Summary......Page 77
References......Page 78
Reflex Model......Page 80
Feedback control......Page 81
Motor program models......Page 82
Top-Down or Distributed Control......Page 83
Use of Sensory Information......Page 84
Optimization Principles......Page 85
Children......Page 86
Theories of motor learning......Page 87
Schmidt\'s Schema Theory......Page 88
Stages of motor learning......Page 89
Massed Versus Distributed Practice......Page 90
Random Versus Blocked Practice......Page 91
Constant Versus Variable Practice......Page 92
Terminal Versus Concurrent Feedback......Page 93
Feedback......Page 94
Practice......Page 95
Summary......Page 96
References......Page 97
Evaluation of Function, Activity, and Participation......Page 100
Examination Formats: Standardized Versus Nonstandardized......Page 101
Measurement Issues......Page 102
Rating Performance......Page 103
Focus......Page 104
Survey of measurement instruments......Page 105
Functional Independence Measure for Children......Page 106
Pediatric Evaluation of Disability Index......Page 107
School Function Assessment......Page 108
Functional Independence Measure......Page 109
Summary......Page 113
References......Page 114
Cartilage......Page 117
Properties......Page 118
Bone......Page 119
General Structure and Form......Page 120
Development......Page 123
Aging......Page 126
Prenatal Period......Page 128
Dynamic Bone Growth......Page 131
Adolescence......Page 132
Older Adulthood......Page 133
Childhood and Adolescence......Page 134
Osteoporosis......Page 136
Summary......Page 137
References......Page 138
Organization of mature skeletal muscle......Page 141
Muscle Fiber Types......Page 142
Motor Unit......Page 144
Prenatal......Page 145
Changes in Fiber Types......Page 147
Infancy to Adolescence......Page 148
Firing Rate and Contractile Properties......Page 149
Sarcopenia......Page 150
Mechanism of Muscle Loss......Page 151
Rate of Force Development......Page 152
Collagen......Page 153
Functional implications......Page 154
Childhood and Adolescence......Page 155
Adulthood and Aging......Page 156
Strength Training in Older Adults......Page 158
References......Page 159
The Heart......Page 163
The Vascular System......Page 167
Control......Page 168
Conducting Portion......Page 169
Mechanics of Ventilation......Page 170
Cardiovascular System......Page 171
Pulmonary System......Page 172
Cardiovascular System......Page 173
Ventilatory Pump Development......Page 177
Respiratory System Development......Page 178
Adulthood and Aging......Page 179
The Vasculature......Page 180
Ventilatory Pump Changes......Page 181
Functional implications of changes in the cardiovascular and pulmonary systems......Page 182
Summary......Page 183
References......Page 184
Neurons......Page 186
Glia......Page 188
Central Nervous System......Page 189
Communication within the nervous system......Page 193
Synapses......Page 194
Neural Plasticity......Page 196
Neuron Cell Death......Page 197
Response to Injury......Page 198
Prenatal Period......Page 199
Infancy and Early Childhood......Page 201
Childhood and Adolescence......Page 203
Adulthood......Page 204
Older Adulthood......Page 205
Reaction Time......Page 208
Types of Memory......Page 209
Intelligence......Page 211
Clinical Features......Page 214
Alzheimer Disease......Page 215
Summary......Page 217
References......Page 218
Characteristics of sensory systems......Page 225
Somatic Senses......Page 226
Special Senses......Page 227
Perception and Integration......Page 229
Vision......Page 230
Self-Perception......Page 231
Proprioception......Page 232
Vision......Page 233
Childhood and Adolescence......Page 235
Spatial Awareness......Page 236
Somatic Senses......Page 237
Vestibular Sense......Page 239
Taste and Smell......Page 240
Amblyopia......Page 241
Macular Degeneration......Page 242
Driving......Page 244
References......Page 246
Vital Functions......Page 251
Prenatal......Page 252
Infancy Through Adolescence......Page 253
Older Adulthood......Page 254
Neural System......Page 255
Infancy and Childhood......Page 256
Sleep-Wakefulness......Page 257
Prenatal......Page 258
Sudden Infant Death......Page 259
Adolescence and Adulthood......Page 260
Older Adulthood......Page 261
Ingestion and Digestion......Page 262
Control Mechanisms......Page 263
Structural Changes Across the Life Span......Page 264
Infancy Through Childhood......Page 265
Dental Development......Page 266
Digestion/Absorption......Page 267
Micturition......Page 268
Infancy Through Childhood......Page 269
Older Adulthood......Page 270
Summary......Page 271
References......Page 272
Models of postural organization......Page 275
Types of postural control......Page 276
Limits of Stability......Page 278
Musculoskeletal System......Page 279
Postural Reflexes......Page 280
Automatic Postural Adjustments......Page 281
Systems Model......Page 282
Nashner Model of Postural Control of Stance......Page 283
Assessment of posture and balance......Page 284
Posture and balance across the life span......Page 286
Development of Spinal Curves......Page 287
Balance Strategies in Sitting......Page 289
Sensory Contributions to Standing Balance......Page 290
Adulthood and Transitional Movements......Page 291
Posture......Page 292
Standing Balance......Page 293
Dynamic Balance......Page 294
References......Page 296
Clinical research on locomotion......Page 300
Rolling......Page 301
Crawling and Creeping......Page 302
Body System Impact on Walking Control......Page 304
Infants and Toddlers......Page 306
Older Adults......Page 309
Stability......Page 311
Long-Term Viability......Page 312
Level 3......Page 313
Level 5......Page 314
Musculoskeletal System......Page 315
Summary......Page 316
References......Page 317
Postural Control......Page 321
Visual Regard......Page 322
Reach and Grip Formation......Page 323
Classification of Adult Grasp Patterns......Page 324
Significance of Other Digits......Page 325
Manipulation......Page 326
Stereognosis......Page 327
Bimanual Coordination......Page 328
Reaching......Page 329
Grasp and Manipulation......Page 331
Preschool Child......Page 334
Hand Preference......Page 335
Mastery......Page 336
Adolescence......Page 337
Maintenance of Prehensile Skill and Function......Page 339
Summary......Page 342
References......Page 343
Health......Page 347
Fitness......Page 348
Physical Factors......Page 349
Social Factors......Page 350
Perception: how fit are we?......Page 351
Short-Term Adaptation......Page 355
Short-Term Adaptation......Page 356
Long-Term Adaptation......Page 357
Metabolic, Endocrine, and Hormonal Contributions to Fitness and Training......Page 358
Maximal Aerobic Capacity and Maximal Oxygen Uptake......Page 359
Exercise and Training Considerations Across the Life Span......Page 361
Summary......Page 363
References......Page 364
A......Page 367
B......Page 368
C......Page 369
D......Page 370
E......Page 371
G......Page 372
I......Page 373
L......Page 374
M......Page 375
N......Page 376
P......Page 377
R......Page 379
S......Page 380
T......Page 381
W......Page 382




نظرات کاربران