ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Research In Psychology: Methods and Design

دانلود کتاب تحقیق در روانشناسی: روشها و طراحی

Research In Psychology: Methods and Design

مشخصات کتاب

Research In Psychology: Methods and Design

ویرایش: 6 
نویسندگان:   
سری:  
ISBN (شابک) : 047052278X, 9780470522783 
ناشر: Wiley 
سال نشر: 2009 
تعداد صفحات: 626 
زبان: English  
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 4 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 60,000



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 18


در صورت تبدیل فایل کتاب Research In Psychology: Methods and Design به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب تحقیق در روانشناسی: روشها و طراحی نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب تحقیق در روانشناسی: روشها و طراحی

ویرایش ششم بینشی در مورد ماهیت اساسی روانشناسی تجربی و زمینه ای محکم در روش ها و عملکردهای آن در اختیار روانشناسان قرار می دهد. برای کمک به توسعه ایده های تحقیقاتی، فرضیه ها و مطالعات طراحی به روز شده است. علاوه بر این، آنها نحوه اجرای آنها، تجزیه و تحلیل نتایج و نتیجه گیری مستدل از آنها را خواهند یافت. فصل‌ها همچنین با پیشرفت‌های مهم جدید در روش‌های تحقیق و مثال‌های جذاب از مطالعات اخیر به‌روز شده‌اند تا به‌روزترین اطلاعات در این زمینه را در اختیار روانشناسان قرار دهند.


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

The sixth edition provides psychologists with insight into the essential nature of experimental psychology and a solid grounding in its methods and practices. It has been updated to help them develop research ideas, hypotheses, and design studies. In addition, they’ll find out how to carry them out, analyze results and draw reasoned conclusions from them. The chapters have also been updated with the important new developments in research methodologies and fascinating examples from recent studies to provide psychologists with the most up-to-date information in the field.



فهرست مطالب

Cover Page......Page 1
Title Page......Page 3
Copyright Page......Page 4
Preface......Page 5
CONTENTS......Page 11
CHAPTER 1 Scientific Thinking in Psychology......Page 27
Why Take This Course?......Page 29
Use of Reason......Page 32
Experience......Page 33
The Ways of Knowing and Science......Page 35
Science Assumes Determinism......Page 36
Science Makes Systematic Observations......Page 37
Science Produces Public Knowledge......Page 38
Box 1.1 ORIGINS—A Taste of Introspection......Page 39
Science Produces Data-Based Conclusions......Page 40
Science Produces Tentative Conclusions......Page 42
Science Asks Answerable Questions......Page 43
Science Develops Theories That Can Be Disproven......Page 44
Psychological Science and Pseudoscience......Page 46
Recognizing Pseudoscience......Page 47
Box 1.2 CLASSIC STUDIES—Disproving Phrenology......Page 49
Relies on Anecdotal Evidence......Page 51
Sidesteps Disproof......Page 52
Description......Page 53
Explanation......Page 54
A Passion for Research in Psychology (Part I)......Page 55
Eleanor Gibson (1910–2002)......Page 56
B. F. Skinner (1904–1990)......Page 58
CHAPTER 2 Ethics in Psychological Research......Page 65
Developing the APA Code of Ethics......Page 66
Box 2.1 CLASSIC STUDIES—Infants at Risk......Page 67
Judging Benefits and Costs: The IRB......Page 72
Informed Consent and Deception in Research......Page 76
Box 2.2 ETHICS—Historical Problems with Informed Consent......Page 82
Treating Participants Well......Page 86
Research Ethics and the Internet......Page 89
Ethical Guidelines for Research with Animals......Page 90
The Issue of Animal Rights......Page 91
Box 2.3 ORIGINS—Antivivisection and the APA......Page 92
Using Animals in Psychological Research......Page 93
The APA Code for Animal Research......Page 95
Scientific Fraud......Page 97
Data Falsification......Page 98
CHAPTER 3 Developing Ideas for Research in Psychology......Page 107
Basic versus Applied Research......Page 108
The Setting: Laboratory versus Field Research......Page 111
Box 3.1 ETHICS—A Matter of Privacy......Page 114
Quantitative versus Qualitative Research......Page 115
Operational Definitions......Page 116
Developing Research from Observations of Behavior and Serendipity......Page 118
Box 3.2 ORIGINS—Serendipity and Edge Detectors......Page 120
The Nature of Theory......Page 121
The Relationship Between Theory and Data......Page 123
Attributes of Good Theories......Page 126
Box 3.3 CLASSIC STUDIES—Falsification and Der Kluge Hans......Page 127
Misunderstandings about Theories......Page 130
Developing Research from Other Research......Page 131
Research Teams and the ‘‘What’s Next?’’ Question......Page 132
Replication and Extension......Page 134
Creative Thinking in Science......Page 135
Computerized Database Searches......Page 138
CHAPTER 4 Measurement and Data Analysis......Page 149
What to Measure—Varieties of Behavior......Page 150
Developing Measures from Constructs......Page 151
Box 4.1 ORIGINS—Reaction Time: From Mental Chronometry to Mental Rotation......Page 154
Reliability......Page 156
Validity......Page 157
Reliability and Validity......Page 160
Nominal Scales......Page 161
Interval Scales......Page 163
Box 4.2 CLASSIC STUDIES—Measuring Somatotypes on an Interval Scale: Hoping for 4–4–4......Page 164
Ratio Scales......Page 165
Statistical Analysis......Page 166
Descriptive and Inferential Statistics......Page 167
Box 4.3 ETHICS—Lying with Statistics......Page 175
Hypothesis Testing......Page 179
Going Beyond Hypothesis Testing......Page 183
CHAPTER 5 Introduction to Experimental Research......Page 193
Box 5.1 ORIGINS—John Stuart Mill and the Rules of Inductive Logic......Page 195
Establishing Independent Variables......Page 197
Controlling Extraneous Variables......Page 200
Measuring Dependent Variables......Page 202
Manipulated versus Subject Variables......Page 203
Drawing Conclusions When Using Subject Variables......Page 206
Box 5.2 CLASSIC STUDIES—Bobo Dolls and Aggression......Page 208
Statistical Conclusion Validity......Page 210
Construct Validity......Page 211
External Validity......Page 212
Box 5.3 ETHICS—Recruiting Participants: Everyone’s in the Pool......Page 213
Internal Validity......Page 217
Studies Extending over a Period of Time......Page 218
Participant Problems......Page 222
CHAPTER 6 Control Problems in Experimental Research......Page 231
Between-Subjects Designs......Page 233
Random Assignment......Page 234
Matching......Page 236
Within-Subjects Designs......Page 239
Testing Once Per Condition......Page 243
Testing More Than Once per Condition......Page 245
Control Problems in Developmental Research......Page 250
Box 6.1 CLASSIC STUDIES—The Record for Repeated Measures......Page 252
Problems with Biasing......Page 253
Experimenter Bias......Page 254
Participant Bias......Page 257
Box 6.2 ORIGINS—Productivity at Western Electric......Page 258
Box 6.3 ETHICS—Research Participants Have Responsibilities Too......Page 262
CHAPTER 7 Experimental Design I: Single-Factor Designs......Page 267
Single Factor—Two Levels......Page 269
Between-Subjects, Single-Factor Designs......Page 270
Within-Subjects, Single-Factor Designs......Page 273
Box 7.1 CLASSIC STUDIES—Psychology’s Most Widely Replicated Finding?......Page 274
Analyzing Single-Factor, Two-Level Designs......Page 278
Single Factor—More Than Two Levels......Page 279
Between-Subjects, Multilevel Designs......Page 280
Box 7.2 ORIGINS—Nonlinear Results: The Ebbinghaus Forgetting Curve......Page 281
Within-Subjects, Multilevel Designs......Page 285
Presenting the Data......Page 286
Analyzing Single-Factor, Multilevel Designs......Page 289
Placebo Control Groups......Page 293
Waiting List Control Groups......Page 294
Box 7.3 ETHICS—Who’s in the Control Group?......Page 295
Yoked Control Groups......Page 298
CHAPTER 8 Experimental Design II: Factorial Designs......Page 307
Factorial Essentials......Page 308
Identifying Factorial Designs......Page 309
Main Effects......Page 310
Interactions......Page 314
Interactions Sometimes Trump Main Effects......Page 318
Combinations of Main Effects and Interactions......Page 319
Box 8.1 CLASSIC STUDIES—To Sleep, Perchance to Recall......Page 323
Varieties of Factorial Designs......Page 326
Mixed Factorial Designs......Page 327
Factorials with Subject and Manipulated Variables: P × E Designs......Page 330
Analyzing Factorial Designs......Page 337
Box 8.2 ETHICS—On Being a Competent and Ethical Researcher......Page 339
Box 8.3 ORIGINS—Factorials Down on the Farm......Page 343
CHAPTER 9 Correlational Research......Page 351
Psychology’s Two Disciplines......Page 352
Box 9.1 ORIGINS—Galton’s Studies of Genius......Page 353
Positive and Negative Correlations......Page 355
Scatterplots......Page 357
Coefficient of Determination—r2......Page 361
Regression Analysis—Making Predictions......Page 362
Correlations and Causality......Page 365
The Need for Correlational Research......Page 372
Varieties of Correlational Research......Page 373
Box 9.2 ETHICS—APA Guidelines for Psychological Testing......Page 374
Box 9.3 CLASSIC STUDIES—The Achieving Society......Page 377
Multivariate Analysis......Page 379
Multiple Regression......Page 380
Factor Analysis......Page 381
CHAPTER 10 Quasi-Experimental Designs and Applied Research......Page 389
Beyond the Laboratory......Page 391
Applied Psychology in Historical Context......Page 393
Box 10.1 CLASSIC STUDIES—The Hollingworths, Applied Psychology, and Coca-Cola......Page 395
Design Problems in Applied Research......Page 396
Quasi-Experimental Designs......Page 397
Nonequivalent Control Group Designs......Page 398
Interrupted Time Series Designs......Page 407
Research Using Archival Data......Page 412
Box 10.2 ORIGINS—Reforms as Experiments......Page 416
Planning for Programs—Needs Analysis......Page 418
Evaluating Outcomes—Summative Evaluation......Page 421
Weighing Costs—Cost-Effectiveness Analysis......Page 423
A Note on Qualitative Analysis......Page 425
Box 10.3 ETHICS—Evaluation Research and Ethics......Page 426
CHAPTER 11 Small N Designs......Page 433
Research in Psychology Began with Small N......Page 434
Box 11.1 ORIGINS—Cats in Puzzle Boxes......Page 437
Misleading Results from Statistical Summaries of Grouped Data......Page 439
The Experimental Analysis of Behavior......Page 442
Operant Conditioning......Page 443
Applied Behavior Analysis......Page 447
Box 11.2 ETHICS—Controlling Human Behavior......Page 448
Elements of Single-Subject Designs......Page 451
Withdrawal Designs......Page 452
Multiple Baseline Designs......Page 454
Changing Criterion Designs......Page 461
Other Designs......Page 462
Evaluating Single-Subject Designs......Page 464
Case Study Designs......Page 466
Box 11.3 CLASSIC STUDIES—The Mind of a Mnemonist......Page 468
Evaluating Case Studies......Page 469
CHAPTER 12 Observational and Survey Research Methods......Page 477
Varieties of Observational Research......Page 478
Box 12.1 CLASSIC STUDIES—When Prophecy Fails......Page 481
Challenges Facing Observational Methods......Page 483
Survey Research......Page 489
Box 12.2 ORIGINS—Creating the ‘‘Questionary’’......Page 490
Probability Sampling......Page 492
Varieties of Survey Methods......Page 497
Creating an Effective Survey......Page 501
Box 12.3 ETHICS—Using and Abusing Surveys......Page 508
What I Learned in My Research Methods Course......Page 517
Elliot Aronson......Page 520
Elizabeth Loftus......Page 522
Research Reports, APA Style......Page 525
Writing Style......Page 526
Reducing Bias in Language......Page 527
Avoiding Plagiarism......Page 530
Miscellaneous......Page 531
Title Page......Page 532
Abstract......Page 534
Introduction......Page 535
Results......Page 536
Discussion......Page 538
References......Page 539
Tips for Presenting a Paper......Page 540
Tips for Presenting a Poster......Page 541
The APA Ethics Code for Research with Human Participants......Page 559
APPENDIX C Answers to Selected End-of-Chapter Applications Exercises......Page 565
GLOSSARY......Page 587
REFERENCES......Page 599
NAME INDEX......Page 615
SUBJECT INDEX......Page 621




نظرات کاربران