دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش:
نویسندگان: Jonathon Samuel Kahn
سری:
ISBN (شابک) : 0195307895, 9780195307894
ناشر: Oxford University Press
سال نشر: 2009
تعداد صفحات: 192
زبان: English
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود)
حجم فایل: 1 Mb
در صورت تبدیل فایل کتاب Divine Discontent: The Religious Imagination of W.E.B. Du Bois به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب نارضایتی الهی: تخیل دینی W.E.B. دو بوئیس نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
W. E. B. Du Bois یک نامزد غیر محتمل برای پروژه ای در دین است. بدبینی و حتی خصومت او نسبت به دین به آسانی ثابت شده و از نظر شرعی پذیرفته شده است. در واقع، او کار خود را صرف رد تعهدات مذهبی هنجاری نسبت به نهادها و باورهای ماوراء طبیعی کرد. در این کتاب، جاناتون کان خوانشی تازه و بحث برانگیز از دو بوآس ارائه میکند که میخواهد این دیدگاه را واژگون کند. کان ادعا می کند که رفتار استاندارد با دوبوآ، گوش را نسبت به نوشته های او کر می کند. زیرا اگر ما به رنگ مذهبی آنها بپردازیم، آن نوشتهها - از روحهای مردم سیاهپوست دورانساز او گرفته تا مجموعه تمثیلهای مطالعهنشدهاش که لینچ یک مسیح آفریقایی آمریکایی را به تصویر میکشد، یک وسواس مجازی نسبت به دین را آشکار میکند. تخیل اخلاقی، ادبی و سیاسی دوبوآ با لفاظیها، مفاهیم و داستانهای مذهبی زندگی میکند. نارضایتی الهی بازیابی میشود و خوانندگان را با دنیای مذهبی بسیار پیچیده و متنوع در نوشتههای دوبوآ آشنا میکند. این دنیایی از موعظه ها، فضایل دینی مانند فداکاری و تقوا، و ارمادانی است که برای یک ملت سیاه پوست آمریکا در داخل کشور بزرگتر می جنگند. با این حال، برخلاف دیگر صداهای مذهبی آمریکایی آفریقایی تبار در آن زمان، جهت گیری مذهبی دوبوآس به طور مشخص هترودوکسی است - خارج از محدوده مسیحیت نهادی وجود دارد. کان نشان میدهد که چگونه دوبوآ خودآگاه لفاظیهای مذهبی، مفاهیم، گونهشناسی، روایتها، فضایل و حالات مذهبی را به چالش میکشد تا جهانبینی سنتی مسیحی را که در آن رویدادها برای تأیید یک نظم الهی عمل میکنند، به چالش بکشد. او استدلال میکند که صدای دینی ضد متافیزیکی دوبوآس، او را محکم در سنت آمریکایی طبیعتگرایی دینی عملگرایانه که ویلیام جیمز نمونه آن است، قرار میدهد. این خواندن بدیع از Du Bois باید برای محققان دین آمریکایی، تاریخ روشنفکری، مطالعات آفریقایی آمریکایی، و فلسفه دین جذاب باشد.
W. E. B. Du Bois is an improbable candidate for a project in religion. His skepticism of and, even, hostility toward religion is readily established and canonically accepted. Indeed, he spent his career rejecting normative religious commitments to institutions and supernatural beliefs. In this book, Jonathon Kahn offers a fresh and controversial reading of Du Bois that seeks to overturn this view. Kahn contends that the standard treatment of Du Bois turns a deaf ear to his writings. For if we're open to their religious timbre, those writings-from his epoch-making The Souls of Black Folk to his unstudied series of parables that depict the lynching of an African American Christ-reveal a virtual obsession with religion. Du Bois's moral, literary, and political imagination is inhabited by religious rhetoric, concepts and stories. Divine Discontent recovers and introduces readers to the remarkably complex and varied religious world in Du Bois's writings. It's a world of sermons, of religious virtues such as sacrifice and piety, of jeremiads that fight for a black American nation within the larger nation. Unlike other African American religious voices at the time, however, Du Bois's religious orientation is distinctly heterodox--it exists outside the bounds of institutional Christianity. Kahn shows how Du Bois self-consciously marshals religious rhetoric, concepts, typologies, narratives, virtues, and moods in order to challenge traditional Christian worldview in which events function to confirm a divine order. Du Bois's antimetaphysical religious voice, he argues, places him firmly in the American tradition of pragmatic religious naturalism typified by William James. This innovative reading of Du Bois should appeal to scholars of American religion, intellectual history, African American Studies, and philosophy of religion.
Contents......Page 8
Introduction: Divine Discontent as Religious Faith......Page 12
1. What Is Pragmatic Religious Naturalism, and What Does It Have to Do with Du Bois?......Page 30
2. Pragmatic Religious Naturalism and the Binding of The Souls of Black Folk......Page 58
3. “Love for These People”: Racial Piety as Religious Devotion......Page 80
4. Rewriting the American Jeremiad: On Pluralism, Black Nationalism, and a New America......Page 96
5. “Behold the Sign of Salvation—A Noosed Rope”: The Promise and Perils of Du Bois’s Economies of Sacrifice......Page 116
Conclusion: Beyond Du Bois: Toward a Tradition of African American Pragmatic Religious Naturalism......Page 138
Notes......Page 146
B......Page 188
G......Page 189
P......Page 190
S......Page 191
Z......Page 192