دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش:
نویسندگان: Allan Pred. Michael J. Watts
سری:
ISBN (شابک) : 0813518318, 9780813518312
ناشر: Rutgers University Press
سال نشر: 1992
تعداد صفحات: 135
زبان: English
فرمت فایل : DJVU (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود)
حجم فایل: 7 مگابایت
در صورت تبدیل فایل کتاب Reworking Modernity: Capitalisms and Symbolic Discontent (Hegemony and Experience : Critical Studies in Anthropology and History) به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب تجدید نظر در مدرنیته: سرمایه داری و نارضایتی نمادین (هژمونی و تجربه: مطالعات انتقادی در انسان شناسی و تاریخ) نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
آلن پرد و مایکل واتس با استفاده از مفهومسازیهای بزرگ و مطالعات موردی پایهای، به چگونگی کنار آمدن مردم با سرمایهداری و مدرنیته در زمانها و مکانهای مختلف میپردازند و به آن معنا میدهند. از آنجایی که انباشت سرمایه رشد کرده و شکل های جدیدی به خود گرفته است، فناوری و روابط کار را تحت تأثیر قرار داده است که به نوبه خود زندگی روزمره مردم را تحت تأثیر قرار داده است. این تغییرات همیشه خوشایند یا آسان نبوده اند. پرد و واتس بر نارضایتی نمادین و تقابلهای فرهنگی که سرمایهداری را همراهی میکنند، تمرکز میکنند. آنها افرادی را به تصویر می کشند که بر سر معنای تغییر در زندگی خود و بر سر روابط جدید قدرت مبارزه می کنند. مدرنیته در زمان ها و مکان های مختلف به گونه ای متفاوت تجربه می شود. برای نشان دادن این نکته، Pred و Watts چهار مطالعه موردی را ارائه میکنند که در محدوده زمانی و مکانی قرار دارند. این مطالعات به ما یادآوری می کند که سرمایه داری های متعدد و واکنش های چندگانه به سرمایه داری ها وجود دارد. واتس با مطالعه یک جنبش هزاره گرایی مسلمان که در کنار رونق نفت نیجریه در دهه 1970 به وجود آمد آغاز می کند. هنگامی که یک پیامبر مسلمان و پیروان محروم از حق رای تلاش کردند تا یک جامعه و هویت متمایز ایجاد کنند، آنها به شدت با مقامات دولتی درگیر شدند. هزاران نفر در اثر ظلم و ستم جان باختند. مورد بعدی واتس حداقل در کوتاه مدت کمتر خونین است. او به ما می گوید که چه اتفاقی افتاد که تغییرات تکنولوژیکی در تولید برنج در جامعه دهقانان غرب آفریقا ایجاد شد. دهقانان به عنوان کشاورزان قراردادی به اقتصاد جهانی کشیده شدند. این امر روابط کاری را تغییر داد و زندگی روزمره در خانوارهای دهقانی را تحت تأثیر قرار داد. خانواده ها شروع به دعوا کردند که چه کسی و در چه شرایطی کار کند. آنها بر سر هویت جنسیتی و حقوق مالکیت مبارزه کردند. ما برای مطالعه موردی سوم در زمان و در فضا به عقب می رویم. پرد تغییرات در زندگی روزمره طبقه کارگر استکهلم را در پایان قرن نوزدهم مورد بحث قرار می دهد. او در مورد اشکال مختلفی می نویسد که نارضایتی آنها در مبارزه با بازسازی اقتصادی به خود گرفت. حتی درگیری بر سر نام خیابان ها معنای خاصی پیدا کرد. برای آخرین مورد، پرد ما را به یک کارخانه فولاد در کالیفرنیا می برد. زمانی که یک شرکت کره جنوبی نصف مالک کارخانه شد، پولی برای نوسازی وجود داشت و تهدید اخراج کاهش یافت. اما کارگران ناراضی ماندند. آنها به دستمزدهای پایین، شرایط ناامن و شیوه های ناعادلانه استخدام اعتراض کردند. مسائل کارگری آنها به مسائل ملی گرایی، اخلاق و هویت تبدیل شد. هر چهار مطالعه موردی شوک مدرنیته و چگونگی تأثیر مبارزات ناشی از آن بر زندگی روزمره را نشان می دهند.
Using both grand conceptualizations and grounded case studies, Allan Pred and Michael Watts look at how people cope with and give meaning to capitalism and modernity in different times and places. As capital accumulation has grown and taken new forms, it has affected technology and labor relations which in turn have affected people's daily lives. These changes have not always been either welcome or easy. Pred and Watts focus on the symbolic discontent and cultural confrontations that accompany capitalism. They depict people struggling over the meaning of change in their lives and over new relations of power. Modernity is experienced differently in different times and places. To illustrate this point, Pred and Watts offer four case studies that range across time and space. These studies remind us that there are multiple capitalisms and mutiple reactions to capitalisms. Watts begins with a study of a Muslim millenarian movement that arose alongside the Nigerian oil boom of the 1970s. When a Muslim prophet and disenfranchised followers tried to create a distinctive community and identity, they came into brutal conflict with state authorities. Thousands died in the resulting oppression. Watts's next case is less bloody, at least in the short run. He tell us what happened when technological change was introduced in rice production in West African peasant society. Peasants were drawn into the world economy as contract farmers. This changed work relations and affected everyday life in peasant households. Families began to fight over who would work and under what conditions. They struggled over gender indentity and property rights. We move back in time and across space for ther third case study. Pred discusses changes in the daily life of the Stockholm working class at the end of the nineteenth century. He writes of the various forms their discontent took as they struggled with economic restructuring. Even conflict over street names took on special meaning. For the last case Pred takes us to a steel mill in California. When a South Korean company became half owner of the mill, there was money for modernization and the threat of layoffs was reduced. But the workers remained unhappy. They protested low wages, unsafe conditions, and unfair recruitment practices. Their labor issues turned into issues of nationalism, morality and identity. All four case studies demonstrate the shock of modernity and how the resulting struggles affect daily life.
KMBT25020110726182628......Page p0001.djvu
KMBT25020110726183104......Page p0042.djvu
KMBT25020110726183506......Page p0079.djvu
KMBT25020110726183917......Page p0117.djvu