ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Management Information Systems - Managing the Digital Firm, 12th Edition

دانلود کتاب سیستم های اطلاعات مدیریتی - مدیریت شرکت دیجیتال ، چاپ دوازدهم

Management Information Systems - Managing the Digital Firm, 12th Edition

مشخصات کتاب

Management Information Systems - Managing the Digital Firm, 12th Edition

دسته بندی: مدیریت
ویرایش: 12 
نویسندگان:   
سری:  
ISBN (شابک) : 0132142856, 9780132142854 
ناشر: Prentice Hall PTR 
سال نشر: 2011 
تعداد صفحات: 677 
زبان: English  
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 23 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 32,000



کلمات کلیدی مربوط به کتاب سیستم های اطلاعات مدیریتی - مدیریت شرکت دیجیتال ، چاپ دوازدهم: مدیریت، فناوری اطلاعات در مدیریت



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 14


در صورت تبدیل فایل کتاب Management Information Systems - Managing the Digital Firm, 12th Edition به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب سیستم های اطلاعات مدیریتی - مدیریت شرکت دیجیتال ، چاپ دوازدهم نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب سیستم های اطلاعات مدیریتی - مدیریت شرکت دیجیتال ، چاپ دوازدهم

سیستم های اطلاعات مدیریت پوشش جامع و یکپارچه ای از فناوری های جدید ضروری، برنامه های کاربردی سیستم اطلاعات و تأثیر آنها بر مدل های کسب و کار و تصمیم گیری مدیریتی را به شیوه ای هیجان انگیز و تعاملی ارائه می دهد. ویرایش دوازدهم بر تغییرات عمده ای که در دو سال گذشته در فناوری اطلاعات ایجاد شده است تمرکز دارد و شامل موارد جدید افتتاحیه، بسته شدن و جلسه تعاملی است.


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

Management Information Systems provides comprehensive and integrative coverage of essential new technologies, information system applications, and their impact on business models and managerial decision-making in an exciting and interactive manner. The twelfth edition focuses on the major changes that have been made in information technology over the past two years, and includes new opening, closing, and Interactive Session cases.



فهرست مطالب

Cover......Page 1
Title Page......Page 6
Copyright Page......Page 7
Contents......Page 10
Preface......Page 26
ACKNOWLEDGEMENTS......Page 36
Part One: Organizations, Management, and the Networked Enterprise......Page 38
Chapter 1 Information Systems in Global Business Today......Page 39
Opening Case: The New Yankee Stadium Looks to the Future......Page 40
1.1 The Role of Information Systems in Business Today......Page 42
Interactive Session: Management: MIS in Your Pocket......Page 46
1.2 Perspectives on Information Systems......Page 52
Interactive Session: Technology: UPS Competes Globally with Information Technology......Page 59
1.3 Contemporary Approaches to Information Systems......Page 65
1.4 Hands-on MIS Projects......Page 68
Learning Track Modules: How Much Does IT Matter?; Information Systems and Your Career, The Emerging Mobile Digital Platform......Page 69
Review Summary......Page 70
Review Questions......Page 71
Collaboration and Teamwork: Creating a Web Site for Team Collaboration......Page 72
Case Study: What’s the Buzz on Smart Grids?......Page 73
Chapter 2 Global E-Business and Collaboration......Page 77
Opening Case: America’s Cup 2010: USA Wins with Information Technology......Page 78
2.1 Business Processes and Information Systems......Page 80
2.2 Types of Business Information Systems......Page 82
Interactive Session: Organizations: Domino’s Sizzles with Pizza Tracker......Page 89
2.3 Systems for Collaboration and Teamwork......Page 92
Interactive Session: Management: Virtual Meetings: Smart Management......Page 99
2.4 The Information Systems Function in Business......Page 105
2.5 Hands-on MIS Projects......Page 107
Review Summary......Page 109
Review Questions......Page 110
Collaboration and Teamwork: Describing Management Decisions and Systems......Page 111
Case Study: Collaboration and Innovation at Procter & Gamble......Page 112
Chapter 3 Information Systems, Organizations, and Strategy......Page 115
Opening Case: Verizon or AT&T—Which Company Has the Best Digital Strategy?......Page 116
3.1 Organizations and Information Systems......Page 118
3.2 How Information Systems Impact Organizations and Business Firms......Page 126
3.3 Using Information Systems to Achieve Competitive Advantage......Page 131
Interactive Session: Organizations: How Much Do Credit Card Companies Know About You?......Page 137
Interactive Session: Management: Is the iPad a Disruptive Technology?......Page 140
3.4 Using Systems for Competitive Advantage: Management Issues......Page 148
3.5 Hands-on MIS Projects......Page 150
Review Summary......Page 152
Review Questions......Page 153
Collaboration and Teamwork: Identifying Opportunities for Strategic Information Systems......Page 154
Case Study: Will TV Succumb to the Internet?......Page 155
Chapter 4 Ethical and Social Issues in Information Systems......Page 157
Opening Case: Behavioral Targeting And Your Privacy: You’re the Target......Page 158
4.1 Understanding Ethical and Social Issues Related to Systems......Page 160
4.2 Ethics in an Information Society......Page 166
4.3 The Moral Dimensions of Information Systems......Page 168
Interactive Session: Organizations: The Perils of Texting......Page 184
Interactive Session: Technology: Too Much Technology......Page 188
4.4 Hands-on MIS Projects......Page 190
Key Terms......Page 192
Collaboration and Teamwork: Developing a Corporate Ethics Code......Page 193
Case Study: When Radiation Therapy Kills......Page 194
Part Two: Information Technology Infrastructure......Page 198
Chapter 5 IT Infrastructure and Emerging Technologies......Page 199
Opening Case: BART Speeds Up with a New IT Infrastructure......Page 200
5.1 IT Infrastructure......Page 202
5.2 Infrastructure Components......Page 212
Interactive Session: Technology: New to the Touch......Page 215
5.3 Contemporary Hardware Platform Trends......Page 218
Interactive Session: Organizations: Is Green Computing Good for Business?......Page 223
5.4 Contemporary Software Platform Trends......Page 224
5.5 Management Issues......Page 231
5.6 Hands-on MIS Projects......Page 235
Review Summary......Page 237
Key Terms......Page 238
Collaboration and Teamwork: Evaluating Server Operating Systems......Page 239
Case Study: Salesforce.com: Cloud Services Go Mainstream......Page 240
Chapter 6 Foundations of Business Intelligence: Databases and Information Management......Page 243
Opening Case: RR Donnelley Tries to Master Its Data......Page 244
6.1 Organizing Data in a Traditional File Environment......Page 246
6.2 The Database Approach to Data Management......Page 249
6.3 Using Databases to Improve Business Performance and Decision Making......Page 258
Interactive Session: Technology: What Can Businesses Learn from Text Mining?......Page 264
6.4 Managing Data Resources......Page 267
Interactive Session: Organizations: Credit Bureau Errors—Big People Problems......Page 269
6.5 Hands-on MIS Projects......Page 271
Learning Track Modules: Database Design, Normalization, and Entity-Relationship Diagramming; Introduction to SQL; Hierarchical and Network Data Models......Page 273
Review Summary......Page 274
Key Terms......Page 275
Collaboration and Teamwork: Identifying Entities and Attributes in an Online Database......Page 276
Case Study: The Terror Watch List Database’s Troubles Continue......Page 277
Chapter 7 Telecommunications, the Internet, and Wireless Technology......Page 281
Opening Case: Hyundai Heavy Industries Creates a Wireless Shipyard......Page 282
7.1 Telecommunications and Networking in Today’s Business World......Page 284
7.2 Communications Networks......Page 289
7.3 The Global Internet......Page 294
Interactive Session: Organizations: The Battle Over Net Neutrality......Page 299
Interactive Session: Management: Monitoring Employees on Networks: Unethical or Good Business?......Page 303
7.4 The Wireless Revolution......Page 312
7.5 Hands-on MIS Projects......Page 319
Learning Track Modules: Computing and Communications Services Provided by Commercial Communications Vendors; Broadband Network Services and Technologies; Cellular System Generations; Wireless Applications for CRM, SCM, and Healthcare; Web 2.0......Page 320
Review Summary......Page 321
Key Terms......Page 322
Collaboration and Teamwork: Evaluating Smartphones......Page 323
Case Study: Google, Apple, and Microsoft Struggle for Your Internet Experience......Page 324
Chapter 8 Securing Information Systems......Page 327
Opening Case: You’re On Facebook? Watch Out!......Page 328
8.1 System Vulnerability and Abuse......Page 330
Interactive Session: Management: When Antivirus Software Cripples Your Computers......Page 341
8.2 Business Value of Security and Control......Page 342
8.3 Establishing a Framework for Security and Control......Page 345
8.4 Technologies and Tools for Protecting Information Resources......Page 349
Interactive Session: Technology: How Secure Is the Cloud?......Page 358
8.5 Hands-on MIS Projects......Page 360
Learning Track Modules: The Booming Job Market in IT Security; The Sarbanes- Oxley Act; Computer Forensics; General and Application Controls for Information Systems; Management Challenges of Security and Control......Page 362
Key Terms......Page 363
Review Questions......Page 364
Collaboration and Teamwork: Evaluating Security Software Tools......Page 365
Case Study: Are We Ready for Cyberwarfare?......Page 366
Part Three: Key System Applications for the Digital Age......Page 370
Chapter 9 Achieving Operational Excellence and Customer Intimacy: Enterprise Applications......Page 371
Opening Case: Cannondale Learns to Manage a Global Supply Chain......Page 372
9.1 Enterprise Systems......Page 374
9.2 Supply Chain Management Systems......Page 377
Interactive Session: Organizations: Southwest Airlines Takes Off with Better Supply Chain Management......Page 382
9.3 Customer Relationship Management Systems......Page 386
9.4 Enterprise Applications: New Opportunities and Challenges......Page 392
Interactive Session: Technology: Enterprise Applications Move to the Cloud......Page 395
9.5 Hands-on MIS Projects......Page 398
Review Summary......Page 400
Review Questions......Page 401
Collaboration and Teamwork: Analyzing Enterprise Application Vendors......Page 402
Case Study: Border States Industries Fuels Rapid Growth with ERP......Page 403
Chapter 10 E-Commerce: Digital Markets, Digital Goods......Page 407
Opening Case: 4Food: Burgers Go Social......Page 408
10.1 E-commerce and the Internet......Page 410
10.2 E-commerce: Business and Technology......Page 418
Interactive Session: Organizations: Twitter Searches for a Business Model......Page 422
Interactive Session: Management: Facebook: Managing Your Privacy for Their Profit......Page 427
10.3 The Mobile Digital Platform and Mobile E-commerce......Page 436
10.4 Building an E-commerce Web Site......Page 438
10.5 Hands-on MIS......Page 442
Review Summary......Page 444
Review Questions......Page 445
Collaboration and Teamwork: Performing a Competitive Analysis of E-Commerce Sites......Page 446
Case Study: Amazon vs. Walmart: Which Giant Will Dominate E-commerce?......Page 447
Chapter 11 Managing Knowledge......Page 451
Opening Case: Canadian Tire Keeps the Wheels Rolling With Knowledge Management Systems......Page 452
11.1 The Knowledge Management Landscape......Page 454
11.2 Enterprise-Wide Knowledge Management Systems......Page 459
11.3 Knowledge Work Systems......Page 463
Interactive Session: Technology: Augmented Reality: Reality Gets Better......Page 466
11.4 Intelligent Techniques......Page 468
Interactive Session: Organizations: The Flash Crash: Machines Gone Wild?......Page 476
11.5 Hands-on MIS Projects......Page 480
Learning Track Module: Challenges of Knowledge Management Systems......Page 481
Review Summary......Page 482
Review Questions......Page 483
Collaboration and Teamwork: Rating Enterprise Content Management Systems......Page 484
Case Study: San Francisco Public Utilities Commission Preserves Expertise with Better Knowledge Management......Page 485
Chapter 12 Enhancing Decision Making......Page 489
Opening Case: What to Sell? What Price to Charge? Ask the Data......Page 490
12.1 Decision Making and Information Systems......Page 492
12.2 Business Intelligence in the Enterprise......Page 498
Interactive Session: Organizations: Data-Driven Schools......Page 506
12.3 Business Intelligence Constituencies......Page 508
Interactive Session: Management: Piloting Valero with Real-time Management......Page 513
12.4 Hands-on MIS Projects......Page 515
Review Summary......Page 516
Key Terms......Page 517
Collaboration and Teamwork: Designing a University GDSS......Page 518
Case Study: Does CompStat Reduce Crime?......Page 519
Part Four: Building and Managing Systems......Page 522
Chapter 13 Building Information Systems......Page 523
Opening Case: CIMB Group Redesigns Its Account Opening Process......Page 524
13.1 Systems as Planned Organizational Change......Page 526
13.2 Overview of Systems Development......Page 531
Interactive Session: Organizations: Can Business Process Management Make a Difference?......Page 532
13.3 Alternative Systems-Building Approaches......Page 543
Interactive Session: Technology: Zimbra Zooms Ahead with OneView......Page 549
13.4 Application Development for the Digital Firm......Page 550
13.5 Hands-on MIS Projects......Page 553
Learning Track Modules: Unified Modeling Language (UML); A Primer on Business Process Design and Documentation......Page 555
Review Summary......Page 556
Review Questions......Page 557
Collaboration and Teamwork: Preparing Web Site Design Specifications......Page 558
Case Study: Are Electronic Medical Records a Cure for Health Care?......Page 559
Chapter 14 Managing Projects......Page 563
Opening Case: Coca-Cola: “Opening Happiness” with a New Project Management System......Page 564
14.1 The Importance of Project Management......Page 566
14.2 Selecting Projects......Page 568
14.3 Establishing the Business Value of Information Systems......Page 573
14.4 Managing Project Risk......Page 576
Interactive Session: Organizations: DTS Systems Scores with Scrum and Application Lifecycle Management......Page 584
Interactive Session: Management: Motorola Turns to Project Portfolio Management......Page 587
14.5 Hands-on MIS Projects......Page 589
Learning Track Modules: Capital Budgeting Methods for Information System Investments; Information Technology Investments and Productivity; Enterprise Analysis (Business Systems Planning)......Page 590
Key Terms......Page 591
Collaboration and Teamwork: Identifying Implementation Problems......Page 592
Case Study: JetBlue and WestJet: A Tale of Two IS Projects......Page 593
Chapter 15 Managing Global Systems......Page 595
Opening Case: 3M: Sticky Film and Scratchy Things That Sell Around the World......Page 596
15.1 The Growth of International Information Systems......Page 598
15.2 Organizing International Information Systems......Page 604
15.3 Managing Global Systems......Page 607
Interactive Session: Management: Fonterra: Managing the World’s Milk Trade......Page 612
15.4 Technology Issues and Opportunities for Global Value Chains......Page 613
Interactive Session: Organizations: How Cell Phones Support Economic Development......Page 617
15.5 Hands-on MIS......Page 619
Key Terms......Page 621
Collaboration and Teamwork: Identifying Technologies for Global Business Strategies......Page 622
Case Study: WR Grace Consolidates Its General Ledger System......Page 623
References......Page 626
B......Page 642
C......Page 643
D......Page 644
F......Page 646
I......Page 647
K......Page 648
N......Page 649
P......Page 650
R......Page 651
S......Page 652
T......Page 653
W......Page 654
X......Page 655
Photo and Screen Shot Credits......Page 656
A......Page 658
L......Page 659
V......Page 660
B......Page 661
C......Page 662
D......Page 664
E......Page 665
H......Page 666
I......Page 667
J......Page 668
M......Page 669
O......Page 670
P......Page 671
S......Page 672
U......Page 674
Z......Page 675




نظرات کاربران