ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب A Geometry of Music: Harmony and Counterpoint in the Extended Common Practice ()

دانلود کتاب هندسه موسیقی: هارمونی و نقطه مقابل در تمرین رایج گسترده ()

A Geometry of Music: Harmony and Counterpoint in the Extended Common Practice ()

مشخصات کتاب

A Geometry of Music: Harmony and Counterpoint in the Extended Common Practice ()

ویرایش:  
نویسندگان:   
سری: Oxford Studies in Music Theory 
ISBN (شابک) : 0195336674, 9780195336672 
ناشر: Oxford University Press, USA 
سال نشر: 2011 
تعداد صفحات: 469 
زبان: English 
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 7 Mb 

قیمت کتاب (تومان) : 53,000



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 10


در صورت تبدیل فایل کتاب A Geometry of Music: Harmony and Counterpoint in the Extended Common Practice () به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب هندسه موسیقی: هارمونی و نقطه مقابل در تمرین رایج گسترده () نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب هندسه موسیقی: هارمونی و نقطه مقابل در تمرین رایج گسترده ()

چگونه "کمک!" بیتلز به "رقص نوجوانان" استراوینسکی شبیه است؟ "فقط" ریدیوهد چگونه با بداهه‌پردازی‌های بیل ایوانز مرتبط است؟ و چگونه آثار شوپن از هندسه غیراقلیدسی آکوردهای موسیقی بهره می برند؟ در این اثر پیشگامانه، نویسنده دیمیتری تیموچکو چارچوب جدیدی را برای تفکر در مورد موسیقی توصیف می کند که بر اشتراکات بین سبک ها از چند صدایی قرون وسطایی تا راک معاصر تأکید می کند. تیموکزکو پنج ویژگی اصلی موسیقی را که به طور مشترک به حس تونالیته کمک می کنند، شناسایی می کند و نشان می دهد که چگونه این ویژگی ها در طول تاریخ موسیقی غربی تکرار می شوند. در این فرآیند، او نور جدیدی بر یک سوال قدیمی می اندازد: چه چیزی باعث می شود موسیقی خوب به نظر برسد؟ هندسه موسیقی مقدمه ای در دسترس برای رویکرد هندسی انقلابی تیموکزکو به تئوری موسیقی ارائه می دهد. این کتاب نشان می‌دهد که چگونه می‌توان نمودارهای ساده‌ای ساخت که نشان‌دهنده روابط بین آکوردها و مقیاس‌های آشنا هستند، ابزارهایی را به خوانندگان می‌دهد تا بین قلمرو موسیقی و بصری ترجمه کنند و درجات شگفت‌انگیزی از ساختار را در قطعات غیرقابل درک آشکار کند. تیموکزکو از این مبانی نظری برای بازگویی تاریخ موسیقی غربی از قرن یازدهم تا امروز استفاده می کند. او با این استدلال که تاریخ های سنتی به شدت بر دوره "عمل رایج" از 1680 تا 1850 تمرکز می کنند، در عوض پیشنهاد می کند که موسیقی غربی شامل یک رویه رایج گسترده است که از اواخر قرون وسطی تا امروز امتداد دارد. او درباره مجموعه ای از قطعات آشنا از طیف گسترده ای از آهنگسازان، از باخ تا بیتلز، موتزارت تا مایلز دیویس و بسیاری از آهنگسازان صحبت می کند. هندسه موسیقی برای طیف وسیعی از خوانندگان، از رشته های موسیقی در مقطع کارشناسی گرفته تا دانشمندان و ریاضیدانان علاقه مند به موسیقی در دسترس است. تعریف اصطلاحات آن در طول مسیر، پیش‌فرض هیچ پیش‌زمینه ریاضی خاصی ندارد و فقط آشنایی اولیه با تئوری موسیقی غربی را پیش‌فرض می‌گیرد. این کتاب همچنین شامل تمرین‌هایی است که برای تقویت و گسترش درک خوانندگان طراحی شده است، همراه با مجموعه‌ای از پیوست‌ها که جزئیات فنی این نظریه جدید هیجان‌انگیز را بررسی می‌کند.


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

How is the Beatles' "Help!" similar to Stravinsky's "Dance of the Adolescents?" How does Radiohead's "Just" relate to the improvisations of Bill Evans? And how do Chopin's works exploit the non-Euclidean geometry of musical chords? In this groundbreaking work, author Dmitri Tymoczko describes a new framework for thinking about music that emphasizes the commonalities among styles from medieval polyphony to contemporary rock. Tymoczko identifies five basic musical features that jointly contribute to the sense of tonality, and shows how these features recur throughout the history of Western music. In the process he sheds new light on an age-old question: what makes music sound good? A Geometry of Music provides an accessible introduction to Tymoczko's revolutionary geometrical approach to music theory. The book shows how to construct simple diagrams representing relationships among familiar chords and scales, giving readers the tools to translate between the musical and visual realms and revealing surprising degrees of structure in otherwise hard-to-understand pieces. Tymoczko uses this theoretical foundation to retell the history of Western music from the eleventh century to the present day. Arguing that traditional histories focus too narrowly on the "common practice" period from 1680-1850, he proposes instead that Western music comprises an extended common practice stretching from the late middle ages to the present. He discusses a host of familiar pieces by a wide range of composers, from Bach to the Beatles, Mozart to Miles Davis, and many in between. A Geometry of Music is accessible to a range of readers, from undergraduate music majors to scientists and mathematicians with an interest in music. Defining its terms along the way, it presupposes no special mathematical background and only a basic familiarity with Western music theory. The book also contains exercises designed to reinforce and extend readers' understanding, along with a series of appendices that explore the technical details of this exciting new theory.



فهرست مطالب

Contents......Page 10
About the Companion Website......Page 16
Introduction......Page 18
PART I: THEORY......Page 20
CHAPTER 1 Five Components of Tonality......Page 22
1.1 The five features......Page 24
1.2 Perception and the five features......Page 27
1.3 Four claims......Page 30
1.4 Music, magic, and language......Page 41
1.5 Outline of the book, and a suggestion for impatient readers......Page 45
2.1 Linear pitch space......Page 47
2.2 Circular pitch-class space......Page 49
2.3 Transposition and inversion as distance-preserving functions......Page 52
2.4 Musical objects......Page 54
2.5 Voice leadings and chord progressions......Page 60
2.6 Comparing voice leadings......Page 64
2.7 Voice-leading size......Page 68
2.8 Near identity......Page 70
2.9 Harmony and counterpoint revisited......Page 71
2.10 Acoustic consonance and near evenness......Page 80
3.1 Ordered pitch space......Page 84
3.2 The Parable of the Ant......Page 88
3.3 Two-note chord space......Page 89
3.4 Chord progressions and voice leadings in two-note chord space......Page 92
3.5 Geometry in analysis......Page 95
3.6 Harmonic consistency and efficient voice leading......Page 98
3.7 Pure parallel and pure contrary motion......Page 100
3.8 Three-dimensional chord space......Page 104
3.9 Higher dimensional chord spaces......Page 112
3.10 Triads are from Mars; seventh chords are from Venus......Page 116
3.11 Voice-leading lattices......Page 122
3.12 Two musical geometries......Page 131
3.13 Study guide......Page 133
4.1 A scale is a ruler......Page 135
4.2 Scale degrees, scalar transposition, and scalar inversion......Page 138
4.3 Evenness and scalar transposition......Page 141
4.4 Constructing common scales......Page 142
4.5 Modulation and voice leading......Page 148
4.6 Voice leading between common scales......Page 151
4.7 Two examples......Page 155
4.8 Scalar and interscalar transposition......Page 159
4.9 Interscalar transposition and voice leading......Page 163
4.10 Combining interscalar and chromatic transpositions......Page 169
5.1 Macroharmony......Page 173
5.2 Small-gap macroharmony......Page 175
5.3 Pitch-class circulation......Page 177
5.4 Modulating the rate of pitch-class circulation......Page 180
5.5 Macroharmonic consistency......Page 183
5.6 Centricity......Page 188
5.7 Where does centricity come from?......Page 196
5.8 Beyond “tonal” and “atonal”......Page 200
PART II: HISTORY AND ANALYSIS......Page 212
CHAPTER 6 The Extended Common Practice......Page 214
6.1 Disclaimers......Page 215
6.2 Two-voice medieval counterpoint......Page 216
6.3 Triads and the Renaissance......Page 219
6.4 Functional harmony......Page 231
6.5 Schumann’s Chopin......Page 233
6.6 Chromaticism......Page 236
6.7 Twentieth-century scalar music......Page 239
6.8 The extended common practice......Page 243
7.1 The thirds-based grammar of elementary tonal harmony......Page 245
7.2 Voice leading in functional tonality......Page 250
7.3 Sequences......Page 257
7.4 Modulation and key distance......Page 265
7.5 The two lattices......Page 271
7.6 A challenge from Schenker......Page 277
8.1 Decorative chromaticism......Page 287
8.2 Generalized augmented sixths......Page 291
8.3 Brahms and Schoenberg......Page 295
8.4 Schubert and the major-third system......Page 299
8.5 Chopin’s tesseract......Page 303
8.6 The Tristan prelude......Page 312
8.7 Alternative approaches......Page 321
8.8 Conclusion......Page 323
CHAPTER 9 Scales in Twentieth-Century Music......Page 326
9.1 Three scalar techniques......Page 327
9.2 Chord-first composition......Page 333
9.3 Scale-first composition......Page 341
9.4 The subset technique......Page 360
9.5 Conclusion: common scales, common techniques......Page 368
CHAPTER 10 Jazz......Page 371
10.1 Basic jazz voicings......Page 372
10.2 From thirds to fourths......Page 376
10.3 Tritone substitution......Page 379
10.4 Altered chords and scales......Page 384
10.5 Bass and upper voice tritone substitutions......Page 389
10.6 Polytonality, sidestepping, and “playing out”......Page 393
10.7 Bill Evans’ “Oleo”......Page 397
10.8 Jazz as modernist synthesis......Page 406
Conclusion......Page 410
APPENDIX A: Measuring Voice-Leading Size......Page 416
APPENDIX B: Chord Geometry: A More Technical Look......Page 420
APPENDIX C: Discrete Voice-Leading Lattices......Page 431
APPENDIX D: The Interscalar Interval Matrix......Page 437
APPENDIX E: Scale, Macroharmony, and Lerdahl’s “Basic Space”......Page 443
APPENDIX F: Some Study Questions, Problems, and Activities......Page 447
References......Page 454
C......Page 464
G......Page 465
M......Page 466
S......Page 467
Y......Page 469




نظرات کاربران